PIC16/32 nebo ARM Cortex-M3?

Michal Gregor a2x1nptda8 na email.cz
Pondělí Říjen 3 12:29:32 CEST 2011

- trochu "obskurni" architektura
Co si mam pod tim predstavit? Nemam problem se strukturou PIC procesoru (to
by mel kazdy zvladnout, vcetne asembleru). Spise mi vadi chyby v SW a HW
Microchipu. Velkym plus je ale katalogovy list - obsahuje vetsinou vse,
dokonce nevynechavaji pasaze, ktere uz vetsina lidi zna. A taky maji
zdokumentovane chyby v procesorech.

+ spickove vyvojove prostredi
Ktere ma na mysli? Respektive jaka je budoucnost. Mluvi se o WIN8, ktere ma
pry bezet na ARMech. Nebo nove Delphi XE2 - snad to ma byt univerzalni
platforma WIN/ Linux / ARM. Vyhoda je jasna, odladit soft na velkem PC a pak
ho prekompilovat a nahrat do maleho procesoru.

Michal Gregor

----- Original Message -----
From: <bosorka.p na seznam.cz>
To: <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Monday, October 03, 2011 11:56 AM
Subject: PIC16/32 nebo ARM Cortex-M3?

Vedl jsem se studenty debatu jakym vykonejsim MCU se dnes zacit venovat a
rad bych znal i nazor clenu konference.

Modelovy pripad predpoklada jedince ovladajiciho 8bit MCU rodiny x52, ktery
hleda MCU pro aplikace, kde x52 jiz nestiha,
typicky tedy - rizeni barevnych LCD, moduly s ethernet rozhranim, jednodussi
DSP aplikace, ale treba i mluvící auticko s sesti motory rizenymi PWM.

Uvedu nazor nebo shrnuti jednoho ucastnika debaty (student)

-PIC16/32
+ dostupnost, siroky sortiment
+ ucelena nabidka, vzorava reseni
+ v CR relativne rozsirene
- spise horsi vyvojove prostredi
- proprietarni reseni jedne firmy
- trochu "obskurni" architektura

-ARM
+ siroka dostupnost vyvojovych desek a nastroju z ciny (ebay)
+ spickove vyvojove prostredi
+ moznosot vyuzit znalosti i u vyssich rad ARM ..
+ proti PIC vyssi vykon
- v CR mene rozsirene
- horsi dostupnost , zvlaste malych a velmi levnych MCU (pod 100Kc)

Resil nekdo podobne dilama?

Dekuji
PB