Laminovaci fotorezist, predloha

Milan B. milan na bastl.sk
Neděle Říjen 2 21:17:17 CEST 2011

On 2.10.2011 20:34, Peter Bošnák wrote:

> Kde ste prišiel k tým podkladom ? Meral ste hrúbku tej fólie, alebo je
> niekde zverejnená ? A optickú priepustnosť ste ako zistil
Hrubka: nenasiel som, meral som. Metodika merania: odstrihol som dlhy
pruzok, 6x som ho prelozil (tym som ziskal 64 vrstiev - to je 2 na
siestu) a zmeral som ho posuvnym meradlom s noniom. Meranie bolo
opakovane 3x, namerane hodnoty boli okolo 0.6 milimetra - viac ako 0.6,
menej ako 0.65. Potom som pouzil vyssiu matematiku, vvdelil som nameranu
hrubku 64-mi: 0.625mm/64 = 0.009766mm = 9.766 um, zaokruhlene nahor 10um.

Ostatne udaje boli ziskane z datasheetu, link na ktory som uviedol. Tie
ciselka v hranatych zatvorkach znamenaju odvolavku na zdroj, ktory je na
konci uvedeny (pod tym istym cislom).

Informacie o type pouzitej folie (Mylar a podobne materialy) sa daju
najst v datasheetoch k fotorezistom.

> ? Ja som vychádzal z toho, že ak za úplne rovnakých podmienok, ktoré
> sa ťažko dajú zmeniť urobím osvit s fóliou a bez fólie, tak je
> viditeľný rozdiel. A už by som nikdy osvit s fóliou nerobil. P.B.

Samozrejme, kalibrovane oko je vzdy presnejsi zdroj udajov ako
datasheety a technologicke postupy pisane nejakymi blbcami s diplomom.

Len pre zaujimavost, takto vyzera doska osvecovana cez tu kryciu foliu
obycajnou UV ziarivkou pichnutou do stolnej lampy. Ziadnu rozmazanost
nevidno, pricom niektore spoje a izolacne medzery maju sirku 0.1
milimetra (tie tahane medzi ploskami WLCSP vzdialenymi od seba 0.5mm) :
http://www.bastl.sk/data/0002/index.html

Ako som povedal, chybu robite niekde inde.

-m-

PS: V slovencine sa pri vykani pouziva tvar mnozneho cisla: merali a
zistili.