Laminovaci fotorezist, predloha

Milan B. milan na bastl.sk
Neděle Říjen 2 15:48:19 CEST 2011

> Moja skúsenos» je jednoznačná. Ak nedám pred osvitom dolu tú vrchnú
> fóliu, tak sa motív dos» zreteµne rozostrí. Stalo sa mi, ľe som
> lebo najtenąie spoje splynuli. P.B.

Tak to ste museli robit nieco uplne zle.

Osvit cez foliu je standardny postup. Je to postup definovany vyrobcami
folii a tymto postupom nasvecuju dosky vyrobcovia DPS.  To nie je ani
moj napad a ani nejakych kamaratov, ktori "potvrdzuju lepsie vysledky".
Skuste si precitat datasheet a navod na pouzitie k nejakemu fotorezistu.

Okrem fotorezistov, ktore maju rovnaku foliu po oboch stranach existuju
aj fotorezisty, ktore maju po stranach dve rozne folie. Jedna z nich je
nosna - ta je obvykle hrubsia, drsna a matna. Pokial by ste to
nasvecovali cez nu, tak sa da taky vysledok ocakavat.

Dovolim si urazit vypoctami:
Ta folia je hruba asi 10 mikrometrov, je uplne cira, ma opticku
priepustnost  okolo 95% [1].  Pri osvite pod uhlom 45 stupnov  a
refrakcnom indexe 1.65 [1] by to sposobilo podsvietenie asi 4.7
mikrometra (z oboch stran dokopy  necelych 10 mikrometrov) - ak som
dobre ratal.

Nemyslim, ze toto je zretelne rozostrenie. Ak by malo dojst k splynutiu
spojov z tohoto dovodu, tak by izolacne medzery museli mat okolo 10
mikrometrov, alebo 0.01 milimetra alebo 0.4 mil.

Chyba bude inde.

-m-

[1]
http://usa.dupontteijinfilms.com/informationcenter/downloads/Optical_Properties.pdf