Re: automatický odpojovač 12V transformátoru

AZE aze na seznam.cz
Neděle Říjen 2 01:13:45 CEST 2011

Dvojlinka a vypínač.
AZE
  ----- Original Message -----
  From: Dalibor Honza
  To: HW-konference
  Sent: Sunday, October 02, 2011 12:56 AM
  Subject: automatický odpojovač 12V transformátoru

  Dobrý den,

  řeším jeden problém, který musí být nějak elegantně řešitelný, ale nedaří se mi ho rozlousknout.

  Mám lampu s 12V halogenovou žárovkou a adaptér (230/12V) je zapojen přímo ve z zásuvce. Vypínač lampy je až na 12V.
  To trafo samo o sobě, žere cca 6W (měřeno domácím měřičem spotřeby). Rád bych, aby lampa žrala je pokud bude zaplá.
  Chtěl bych proto vytvořit zapojení, které by dokázalo detekovat to, že byl zmáčknut vypínač (např. tak že klesne odpor v celém 12V vedení) následně na to by se seplo relé které by připlo celý adaptér k síťovému napětí. Tuto funkci by napájela nějaká baterie nebo akumulátor do té doby než bude přítomno 12V ze sítě.

  Stále se mi nedaří vymyslet jak to jednoduše vyřešit. Děkuji za případnou inspiraci.
  S pozdravem D. Honza