AMD konci s x86?!?

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Středa Listopad 30 23:05:44 CET 2011

Dakujem za obsiahly popis. Niektore prirovnania si zrejme zamerne
zvelicil (traktor a 8-bitaky), ale dobre, aspon som presne porozumel, co
si chcel povedat :-)

Vies, z mojho pohladu problem nie je v tom, ze framework integruje rozne
nastroje, umoznuje pisat nove typy aplikacii apod. Ako som uz pisal,
samozrejme, ze kedze vyvojari MS vyvijali .NET, tak je to teraz nastroj
pouzitelny na vela veci. Z tohto pohladu moje slovo "blbost" neplati.
Ano, v minulosti boli aj ine frameworky a boli dobre. Mne sa nepaci
cesta, ktorou slo .NET. Myslim, ze toto ju vystihuje presne:
 > Když chceš, aby GUI nějak moderně vypadalo, zase potřebuješ další
 > knihovny, můžeš klidně potřebovat DirectX apod.

Hej, ide o to mat este coolovejsi vzhlad, ako vsetci ostatni, preto sa
vyvijaju komponenty a kniznice. Uzitkova hodnota minimalna. Namatkovo
beriem vyuzitie transparentnosti, naopak farebne gradienty na buttonoch,
rozne tvary "usiek" zaloziek, apod a vsetko na 100 sposobov za _blbost_
povazujem. Doraz isiel na taketo nezmysly (zase subjektivny pohlad,
nemusis mi pripominat traktor). Kludne mohla byt cesta k integrovanemu
prostrediu a vacsim moznostiam jednoduchsia a hlavne pri zachovani
rychlosti a mensich narokov.
Spomenul si DirectX. Toto je myslim presne pripad toho, ze to ide.
Funkcie sa daju vyuzivat aj v C, aj v Delphi a k ucelu pouzitia musia
byt (a teda aj su) rychle.

8-bitaky a XT-cka mi pripominat netreba, programoval som na oboch. Je
samozrejme, ze vyvoj ide a s nim stupaju naroky, tu sa natahovat
nemusime. Mne sa len miera nafukovania pouzitych prostriedkov zda
neumerna cielu. Rovnako funkcnu, navyse rychlejsiu a primerane
vyzerajucu aplikaciu by bolo podla mna mozne vytvorit s mensimi narokmi,
keby sa vyvoj vyvojovych prostriedkov uberal inac. Teraz s tym uz nic
nenarobime, vyvoj siel k .NET. T.j. ako si napisal:
 > Takže vlastně zjistíme, že porovnávat můžeme prdlajs.
:-)

miro