AMD konci s x86?!?

Marek Sembol hwm.land na gmail.com
Středa Listopad 30 22:56:36 CET 2011

> A s tou prenositelnosti - jak to vlastne je? Alespon u C# mi prijde pri
> ladeni, kdyz se dostanu obcas do assembleru, ze to normalne preklada do
> strojoveho kodu a jen vyuziva knihovny, takze prenositelnost asi ne. Java
> urcite zase prenositelna bude na urovni bytecode. A nakonec - ma uz nejakou
> kompatibilni verzi .net Linux? A az to pujde provozovat na ARM implementaci
> linuxu (coz asi pak neni? v principu problem? ) bude to celkem zajimave.

.NET preklada do IL (Intermediate Language) trosku podobne jako Java.
Akorat, ze Java pak tento mezikod prakticky interpretuje, kdezto u
.NET dojde po spusteni aplikace k prelozeni tohoto IL do nativniho
kodu CPU. K tomu prekladu nedochazi na urovni cele aplikace, ale pouze
po castech ("zrovna zavolana metoda"). Takze prvni spusteni (kazde
metody) je podstatne pomalejsi, ale nasledny beh uz je normalne
rychly. Vyhodou takoveho postupu (zatim pokud vim neimplementovano) je
moznost lepsi optimalizace (je mozno prekladat opravdu pro CPU na
kterem to bezi, ne pro "nejmensi podporovany" a podobne). Takze pri
ladeni opravdu klidne muzete zabruslit az do asembleru (framework to
"pod rukama" prelozil) Je k dispozici utilita od M$, ktera prelozi
primo pro specificky CPU (se vsemi vyhodami=rychlejsi spousteni a
nevyhodami=neprenositelnosti)
.NET pro Linux existu. Projekt Mono.
Marek