AMD konci s x86?!?

Petr Kubáč petrkubac na 802.cz
Úterý Listopad 29 17:57:10 CET 2011

> ARM rozhodně vyhraje v přenosných zařízeních, kde bude výpočetní výkon
> nahrazovat třeba
>koprocesor pro dekódování videa. Na vysoce paralelní výpočty typu
>předvídání počasí může vyjít  levněji vyšší počet levnějších ARM jader s
>nižší celkovou spotřebou. Na aplikace typu CAD či trochu výpočetně
>náročnější zákaznické aplikace, kde se nevyplatí paralelizovat kvůli
>vysokým nákladům na programátorskou práci, mají x86 navrch tím, že jejich
>architektura paralelizuje sama "v železe". Procesor je schopen rozhodnout,
> [...]

Pokud si odmyslime neustale nespokojenou (a fyziky neznalou) verejnost,
ktera by nejradeji vykon PC v iFounu a nabijet jen o Vanocich - tak dneska
jsou architektury procesoru tak probadane, ze vsechno je otazkou designovych
a marketingovych kompromisu - pokud by ARM chtel "zatopit pod kotlem" ve
smyslu spotreby proudu  jako PC procesory - brzy by se blizil jejich vykonu

- Buldozer od AMD  a jeho mizerny vykon -je v tomto pripade vyjimkou - tam
katastrofa zacala nahrazenim inzenyru, kteru umeli udelat procesor rucne -
klikajicimu pubosi, kteri neumi nez spustit navrhovy automat. Takze ted je
moznost bud z nich zase udelat inzenyry - vzhledem k naskoku Intelu velmi
problematicke, nebo vyhazet i je ...

Zdravi Petr Kubac