castecne OT - zalohovani obehoveho cerpadla

Jakub Ladman ladmanj na volny.cz
Úterý Listopad 29 16:55:16 CET 2011

Dobry den vespolek

byl jsem okolnostmi donucen spachat bratrovu kamaradovi rizeni topneho systemu
v baraku.

Je to dum na vesnici, kde jedine pripojeni k inzenyrskym sitim je privod
elektriny.

Ma tam krbova kamna s vymenikem pro ohrev vody k radiatorum a akumulacni
nadobu s elektrickymi topnymi kapslemi.
Bohuzel si jako topenarskou firmu vybral nejake idioty a ridici elektronika co
k tomu dodali nebyla bez rozsireni pouzitelna.
S velkym vypetim a malym pridanym PLC Siemens LOGO! jsem ten system dal
dohromady.
Puvodni elektronika "od krbu" reguluje klapkou privod vyduchu a zapina obehove
cerpadlo, ktere vodu honi do akumulacni nadrze. Dale ta krabicka poskytuje
hlasity alarm kdyz se voda ve vymeniku v krbu prehriva.

Kdyz se topi v krbu, je ohrev elektrinou zakazany a kdyz prichazi teplo z krbu
i v pripade kdy termostat nadrze rika ze je dosazeno nastavene urovne posila
se z bezpecnostnich duvodu voda do radiatoru ikdyz je v dome teplota vyssi nez
je nastaveno na prostorovem termostatu. dale se tam resi ochrana proti
zamrzani a dalsi "ptakoviny" ale ty vramci tohoto dotazu nejsou dulezite.

Bohuzel s tim co tam po topenarich zustalo nebylo mozno vyresit jeste jeden
problem - vypadek elektrickeho proudu zpusobi nejen nefunkcnost ovladani
vyduchove klapky, ale hlavne se prestanou tocit obehova cerpadla a vymenik v
krbu se muze prehrat.

Krb ma separatni privod studene vody z vodovodu a odvedeni do odpadu, ale toto
je nepouzitelne, protoze kdyz nejde elektrina, nefunguje ani cerpadlo ktere
taha vodu ze studny.

Hledam tedy nejaka bateriove zalohovatelna obehova cerpadla, nebo napajeni
celeho ridiciho systemu vcetne cerpadel z nejake UPS.
Ta dve cerpadla by mela byt schopna bezet alespon 4~5~6 hodin, nez krb
vyhasne, kdyz obyvatele spi, nebo nejsou nadohled.

Ma nekdo zkusenejsi predstavu jak toto resit?

V tomto pripade bohuzel take hodne zalezi na penezich. Pokud to bude nad ramec
nekolika tisicikorun asi me s tim majitel posle kamsi a ja pak budu trnout ze
mu to nekdy v prubehu zimy, kdy vypadky elektriny obcas zaznamenavaji,
zdemoluje v lepsim pripade kvartyr.

Dekuji pekne za radu

Jakub Ladman