aky typ baterky?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Čtvrtek Listopad 24 10:16:39 CET 2011

Na provoz jednoho pristupoveho bidu na sumave , ktery maspotrebu cca
0,3A pri 12V trvale pouzivame solarni panely o vykonu 500W. V lete je to
OK, ale v zime jsou stale vypadky, prakticky to nestaci pokryt odber
celeho zarizeni. Navic provoz olovene baterie pri -10 stupnich v zime je
ku skode cele veci.
Vzhledem k tomu, ze uz panely jednou zlodeji ukradli , pocitame s
nahradou za elektrocentralu  s autostartem, ktera jednou za cas bude
baterii dobijet.

V analogii na vas system  a bez jakehokoliv vypoctu ( staci jen 1mA/24
hod a solar 10x10 cm ) mohu prohlasit, ze se to z toho solaru neuzivi
ani nahodou. A to bez ohledu na typ accu.
Co se tyce zivotnosti a rozsahu teplot , idealni jsou NICD. Dobre
zkusenosti mam s NICD 4000 ( pouzivane v RF-10 ) v jednom zarizeni v
trvalem provozu jsou jiz 10 let!
JaKub