Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Úterý Listopad 22 18:46:51 CET 2011

No ono snad nejde o to co je v té síti normálně, ale jaká je ochranná
úroveň přepěťovky, kterou máte v rozvaděči - pokud jí tam máte. Ta bývá
přímo na tom omezovacím prvku třeba 1,6 až 2KV a pochopitelně záleží,
jak jsou rozmístěné dráty, co se do nich naindukuje dál. Já vím, do
baráku (třeba i do sousedovic baráku) hrom nepráská každý den. Ale
pořádnou špičku udělá třeba i vypnutí jističe když praskne žárovka.
Proto bych na síť nepřipojil jiný kondenzátor než X2, který je na to
stavěný. Nějaký na 630V jedině přes odpor, který krátké špičky omezí a
omezí du/dt na nějakou řádově nižší hodnotu, kterou ten kond ještě
snáší. Ke ztrátě kapacity může dojít i upálením pokovení příliš velkým
proudem - i bez napěťového průrazu. Odrušovací kondenzátory snášejí
100V/us, tedy impulzně 100A při 1uF. Některé jiné mají až o řád míň.
Anděl