Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Úterý Listopad 22 13:30:41 CET 2011

Opravdu 2,5KV? Jaký je rozdíl u dielektrika mezi špičkovým a trvalým
zatížením? Bude to v procentech, v desítkách procent, dvojnásobek? Toho
2,5KV jsem si pamatoval taky a tak když jsem si dělal generátor rázové
vlny s napětím 2,4KV, dal jsem do něj kondenzátory X2. Nějakou dobu to
chodilo, ale občas v tom někde prsklo. Chtěl jsem zvednout energii a
přidal další kondy - taky X2, ale místo šedých žluté (jiná výrobní šarže
- jinak stejné). Prskalo to každou chvíli. Tak jsem koukal do datasheetu
http://doc.gmecdn.cz/121/121-679/dsh.121-679.1.pdf
píšou tam max. DC napětí 4,3 násobek jmenovitého ... jenže jmenovité je
AC. Pokud to vezmu z 275V efektivního, je to 1180V. Pokud z vrcholového,
což by se mi zdálo logičtější, je to 1680V. O 2,5KV tam nic nepíšou.
Generátor jsem předělal, dal jsem dvě sady kondenzátorů do série (na
kondu X2 je teď 1200V DC) a chodí to naprosto spolehlivě.

Anděl