RE: Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Úterý Listopad 22 11:30:11 CET 2011

Jojo, je tam varistor ale holt vidíte jak to dopadlo.

L. Kručinský

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Koder Petr
Sent: Tuesday, November 22, 2011 11:16 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: Pokles kapacity u MKP svitkového kondenzátoru (bylo - porucha ledničky).

Mam podobnou zkusenost. Naposledy to byl casovac k ventilatoru (koupelna), kde vyrobce osadil v "napajeci sekci" svitkovy MKP kond. 330n (v serii s odporem 150R). Casovac prestal fungovat po cca 2 letech pouzivani, kdy mel kondenzator kapacitu uz jen 20n.

Setreni a nizkou kvalitu soucastky bych pochopil, kdyby tam byl osazeny nejaky pochybny kondik. Tenhle vsak byl na 250Vst., podle potisku plnil hromadu norem a predevsim mel vydrzet spicky 2,5kV (trida X2).

Ve vetsine pripadu, kdy jsem spatny svitkovy kondik ve zdrojove casti nasel, byla v blizkem obvodu spinana indukcnost. Treba v lednici motor kompresoru, u programatoru mycky cerpadla, u vetraku je take motor...
Byl jsem ale prekvapen, ze indukovane napeti nestihne svest ani varistor, ktery byl ve vetsine pripadu pred kondikem (ve zde zminovane lednicce asi take).

Petr