schema Gama 160

Úterý Listopad 22 00:47:35 CET 2011

Tak jsem se po delší době zase začal šťourat ve svářečce. Desku jsem z
obou stran nafotil
http://vaelektronik.cz/fotky/strana_a.jpg
http://vaelektronik.cz/fotky/strana_b.jpg
po brutální úpravě varev jsem obrázky sloučil a součástky jsem si
očísloval. Samosřejmě to nesouhlasí s číslováním v dokumentaci výrobce :-))
http://vaelektronik.cz/fotky/deska.jpg
Z toho obrázku a samosřejmě i přímo s té desky jsem obkreslil schema
řídící části (schema není úplné a mohou tam být chyby).
http://vaelektronik.cz/fotky/schema.gif

Se svářečkou jsem měl problém, nedávala proud a svítila indikace
přehřátí, i když byla studená. Problém byl v tom, že se svářečkou jsem
nesvařoval, ale používal jsem jí (no chtěl jsem) jako zdroj proudu do
zkratu. Pohledem do schematu jsem zjistil, v čem je problém. Operák U1
(část s vývody 5,6,7) vyhodnocuje výstupní napětí a pokud je tam míň než
5V, operák rozsvítí ledku Teplota a omezí proud na několik ampér. Takže
to není závada, ale vlastnost.

Otázka na ty co vaří: Je tahle funkce pro svařování potřeba? Viděl bych
to na uškrábnutí onoho výstupu operáku a byl by klid. Ostatně ještě než
jsem schema obkreslil, zjistil jsem že svářečka do zkratu proud dává,
když uškrábnu přívod k D8 (ve schematu označeno křížkem). Jenže tím jsem
vyřadil i tepelnou ochranu.

Anděl