Cesta na PCB jako vedeni

Petr Tosovsky PetrTos na altopro.cz
Pondělí Listopad 21 19:49:36 CET 2011

Tak teoreticky rozbor problemu bysme uz meli. ;-)
Jasne, material, kazdy spoj je vedeni. Ty primery co tu zaznely pozdeji
jsou trosku zavadejici. Spis bych daval priklad s konstantni frekvenci.
Obdelnikovy (lichobeznik) signal co ma 10MHz a hrany 1ns ma nejake
spektrum. 10MHz signal s hranami 10ps musi spektrum ktere ma frekvencni
slozky daleko vys ve spektru a ty nemuzu zanedbat => musim zacit resit
impedanci vedeni uz u kratsich spoju. Otazkou je od jake hodnoty.
Cim dal tim vic mi dochazi, ze nejaky 2 nebo 3 nasobek nebude hrat v tom
tak velkou roli. Jen mi tak nejak jde o to si to fyzikalne podlozit,
protoze prepocitani casu hrany primo na vzdalenost mi prijde zavadejici.
Hrana urcuje spektrum signalu, a vedeni na PCB musim uvazovat pro
nejvyssi slozku toho spektra. Otazka v podstate je, ktera se za to da
povazovat a proc.
3 skor 5 harmonicka odvozena od periody tikitalniho signalu to asi
nebude. :-)  V tom ma myslim wek pravdu a myslim, ze puvodni dotaz
pochopil dobre.

Tosa