xbee moduly, zlepsenie dosahu

j s jarin.hw na gmail.com
Pondělí Listopad 21 14:13:25 CET 2011

Pani,

mam na stole zopar zariadeni, ktore komunikuju tymito xbee modulmi
http://www.sos.sk/?str=371&artnum=79841
Komunikacia funguje jednoduchym textovym sposobom, posielaju sa pakety
fixnej dlzky. Vsetko funguje dobre, pri vacsich vzdialenostiach sa
zacinaju objavovat v komunikacii chybajuce pakety a zacinaju vznikat
oneskorenia, ako by som aj cakal. Chcel by som zariadeniu mierne
zvacsit operacny radius.
Predavaju sa aj moduly s vykonom 63mW, ale  su o kusok vacsie a
nezmestia sa mi na dosku. Pohlad mi padol na antenku (najlepsi
zosilnovac je antena) - je to zhruba 2,6cm dlhy ohybny vodic s
priemerom medi asi 1.2mm. Cvicne som si spocital dlzku vlny na 2,4GHz
a vychadza na 12,5cm, stvrtina je 3,13cm, co mi ale nehra s dlzkou
anteny 2,6cm. Uvazoval som o jej nahradeni antenou 6,25cm dlhou, ale
neviem posudit aky to moze mat vplyv.

Nevie mi prosim niekto vysvetlit, preco kolegovia z Digi international
dali ako antenu 2,6cm dlhy vodic a da sa nejako odhadnut, ci
experimentovanie s dlhsimi prutovymi antenami bude mat nejaky rozumny
vplyv?
Dakujem za pripadne usmernenie a pomoc.