Dieselove exhalaty

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Listopad 21 11:21:57 CET 2011

Ja v dieselovych exhalatech rozlisuju smrad kyslicniku siry a dusiku (kdyz se dostanete do koksove kotelny, ktere slunce svitilo do komina, takze prerusilo tah a nadychnete se tak, ze mate dojem ze Vam kyslicnik siricity v tu chvili roztrha hlavu na cucky, pak uz nadosmrti presne rozlisite zapach kyslicniku siry, dusicne kyslicniky znam zase z ery, kdy jsem se snazil nitrovat bavlnu :-))).

Myslim, ze ruzne zapachy zavisi na tom, jaky je obsah siry a dusiku v te ktere nafte (myslim, ze se to muze dost lisit), a take na konkretnich podminkach spalovani (uplne jinak smrdi studeny a horky motor atd.) Ale rekl bych, ze za modulaci smradu dieselu fakt muze prevazne sira a dusik. U motoru, ktere si hraji s thiomiocovinou pak muze pristoupit i pach cpavku, ale ten moc nerozeznavam, ponevadz s nim nemam osobni zkusenosti.

Jakub Serych

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Zuffa Jan
Sent: Monday, November 21, 2011 10:45 AM
To: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Subject: OT: Dieselove exhalaty

Zdravim vsetkych,
Este sice nie je piatok, no napriek tomu by som rad prisiel na koren nasledovnej zahade:
U dieselovych motorov hlavne u starsich je z vyfuku citit klasicky zapach spalin
(ala stara Avia alebo v3s) Tento je citit aj z starsich aut s katalyzatorom.
U niekolkych novych aut som zaregistroval, ze zapach spalin nie je klasicky
ale tak nejak "vonia". nie ze by som chodil cuchajuci okolo dieselovych aut
ale uz som si to par krat vsimol tak sa snazim prist veci na koren. Suvisi to nejako s bionaftou
alebo nejakymi aditivami?

j.