ještě osciloskop

Sobota Listopad 19 13:33:34 CET 2011

Frekvenční charakteristika - asi záleží co od toho člověk chce. Pokud se
u 100MHz osciloskopu smířím s tím, že nad těch 100MHz nic vidět
nepotřebuju (jako u audio signálu mě nezajímá co je nad 20 KHz), pak tam
může být strmý filtr a vzorkovací frekvence jen s ohledem na strmost
toho filtru, klidně i jen 500MHz. Pokud bude charakteristika padat
pomalu a nechci tam vidět různé aliasy, může být ten 1Gsps opravdu málo.
Je otázka co je lepší - tedy jak dalece se dá věřit tomu, co to ukazuje
nad mezním kmitočtem. Jak se na těch kmitočtech chovají vstupní obvody,
sondy ... a docela chápu, že výrobce tam nezaručuje vůbec nic. Ale pro
to co potřebuju, bych tohle až tak neřešil. Klidně se spokojím s tím, že
na 100MHz osciloskopu uvidím všechno do 100  MHz.