ještě osciloskop

balu@home daniel.valuch na orange.fr
Sobota Listopad 19 13:10:06 CET 2011

tych 7 vzoriek na periodu je take minimum odkedy sa to uz da pouzit aby
si clovek vytvoril predstavu o tom ako merany signal vyzera.
100 alebo 200MHz nie je hardwarovo az taky rozdiel. Sampluje to na 1Gsps
a je to otazka vstupnych zosilnovacov. Navyse u osciloskopu, a obzvlast
takto lacneho, sa nikdy nedozviete co ten udaj presne znamena.
Uz som urcite spominal ze ked sme vyberali ktorych osciloskopov kupime
paletu do labaku poziadali sme vyrobcov o frekvencnu charakteristiku
vstupnych zosilnovacov aby sme mohli porovnat ktory ma lepsiu sirku pasma.
U niektorych je charakteristika plocha a prudko klesa na propagovanej
frekvencii (charakteristika sa vylepsuje spracovanim signalu), u inych
klesa postupne dole takze nakoniec clovek vidi viac ako u prveho pripadu.
Velmi uzitocny parameter je pocet bodov (pamat) na jeden priebeh. Pri
nizkom pocte bodov nevyuzijete rychle vzorkovanie u priebehov s dlhsou
casovou konstantou na dielik. U zlozitejsich signalov alebo ked hladate
glitche je optimalne je ked osciloskop vzorkuje pri plnej rychlosti.
b.