Fotodokumentace - měření rozměrů

Jirka zaloha na volny.cz
Pátek Listopad 11 16:46:23 CET 2011

Výhoda Draw je v tom, že v dokumentu kóty zůstanou a lze s nimi kdykoliv
v budoucnu libovolně manipulovat. V případě umístění do samostatné
vrstvy je lze i např. požadovaným způsobem zapnout/vypnout jak pro
zobrazení, tak pro tisk (zvlášť).

Gimp umí měření taky, ale mnohem méně sofistikovaným způsobem a kóty tam
tuším nejdou ukládat (prostě to nejsou kótovací čáry jakožto samostatné
objekty).

Jinak pozor při používání fotek coby takové dokumentace (možná to ale
víte): pokud nemáte kvalitní fotoaparát, tak se může docela lehce stát,
že dojde k nelineární deformaci rozměrů, resp. jejich poměrů v obou
osách (2D). Smysl to má ovšem jen u přesných aplikací, u stavařiny je to
asi fuk ;-)

---
Jirka