Soucastkova zakladna za bolsevika (bylo: Re: patek - baterky)

Peter Bošnák lajost na zoznam.sk
Úterý Listopad 8 11:32:46 CET 2011

>Od kdy se vlastně pouzivaji desky plosnych spoju? Kdo to vymyslel?

>Michal Gregor

Myslím, že nejaký presný dátum sa nedá určiť, lebo existovali rôzne
pokusy napr.s nanášaním pasívnych súčiastok priamo na banku elektrónky a
podobne. Ja som osobne videl prvý plošný spoj na vreckovom rádiu NEC v
roku 1960 ale to určite nebol prvý pokus v Japonsku. U nás to asi bolo
kabelkové rádio T58 a vreckové T60. Z televízorov to boli Lotos a
Kamélia z Tesly Pardubice. Ale videl som aj rádio firmy Zenith z USA,
ktoré bolo plnotranzistorové ale konštruované ako v tej dobe bolo zvykom
u elektrónkových, to znamená na plechovom chassis s päticami na
tranzistory z hornej strany a súčiastkami na dolnej. P.B.