1-wire sit k cidlum DS18B20 - poradte prosim

Jan 'yanek' Bortl yanek na ya.bofh.cz
Sobota Listopad 5 13:42:00 CET 2011

Pouzivam klasicke UTP cat5e kabely (nic jineho po ruce nebylo).
Zapojeni do "dvojite" hvezdy *). Ridim se pravidlem "pokud je odbocka delsi
nez 2m tak je nutne pouzit R 4.7k mezi + a DQ".
Chybovost v podstate nulova (merim kazdou vterinu), cidel zapojenych 14ks,
delka kabelu desitky metru
ridi to obycejna ATmega8, data se zapisuji do PC. Uz to takto bezi asi dva
roky bez problemu.
Napajeni cidel ale neni parazitni, ke kazdemu je natazenych 5V. Tedy
pouzivaji se tri vodice.

*) Topologie "jak to vyslo", dokonce pouzivam UTP konektory a cat5e
patchpanel zapojeny 1:1 pres 8 portu v centru jedne z hvezd (ramena od 5m do
30m). Po casti teto site probiha zaroven rs232 komunikace s kotlem (opticky
oddelena).