Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Listopad 4 09:59:03 CET 2011


Dne 4.11.2011 9:46, Koder Petr napsal(a):
> Technicky mate pravdu, odstranenim  klapky a vyrazenim EGR motoru (vice ci mene) pomuzete. Vyrazne ale zvysite emise NOx.
>
> To ze auto proslo emisni kontrolou i s upravou je dano tim, ze se pri emisni kontrole NOx vubec nemeri.

Co se tedy meri, normalne to pripojili na nejakou masinu , do vyfuku 
dali nejakou sondu......  pak to 4x po sobe zaturovali a bylo OK.
Tomu moc nerozumim, muzete to rozvest?

>
> Spravne serizeny EGR prilis negativni vliv na motor a jeho provoz nema. Pri poruse jakou popisujete vsak "saze" sani rychle zanesou...
>
> Osobne bych asi klapku upravil odebranim clonky. EGR bych nepitval. Pokud auto nebude kourit, neni duvod ani k zanaseni sani. No a hlavne vetsinou plati rada "nevrtej se v tom co funguje".
>
> Petr
>
>> Subject: Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?
>>
>>
>> Vidim , ze tu spousta lidi rozumi autum, tedy vznesu dotaz:
>>
>> Manzelka ma Fabii 1,9SDI - atmosfericky diesel (bez turbodmychadla)
>> Nedavno se obcas stavalo, ze po natoceni to strasne kourilo z vyfuku,
>> prakticky saze a divny zvuk motoru.
>> Diagnostika zadna zavada, nakonec jsem metodou pokus-omyl nasel vadnou
>> klapku v sani.
>> Proste zadrhavala, v roure je krouzek, kterym otaci nejaky motor a to
>> zustavalo privrene. Motor nemel vzduch a hulil ....
>> Protoze jsem potreboval, aby to jezdilo, tak jsem klapku odpojil.
>> Sice rve palubka nejakou zavodu, ale od te doby to nezakourilo a jelo to
>> normalne.
>> Pak jse zacal zjistovat, k cemu tam ta klapka v sani je.
>> Pry proto, ze nejaky ten ventil EGR, ktery z5 do sani vzduchu prepousti
>> vyfukove plyny aby snad byly lepsi emisni hodnoty.
>> Klapka sani se privre, EGR otevre a podtlak vytvoreny tou privrenou
>> klapkou sani zpusobi vetsi nasati tech splodin.
>> Pak mi nekdo poradil, abych ten EGR ventil v miste odbocky sani ucpal,
>> coz jsem udelal, pricemz jsem vycistil i velmi zanesene "rozvody" sani
>> vzduchu prave od tech vyfukovych plynu.
>> Bylo tam toho pomerne dost, takze pro sani zustal nekde prumer tak cca 1
>> cm.
>> No a ted je otazka, jestli kdyz uz EGR ventil neni, jestli je nutna ta
>> klapka v sani. Ja ji puvodne chtel koupit novou, ale cena 6500kč za
>> klapku + plna nadrz paliva by zdvojnasobila cenu auta :-(
>> Momentalne je odpojena ve stavu nejvetsiho otevreni, ale mam v planu z
>> ni demontovat tu clonu z osy a opet ji pripojit kabelem k RJ , aby byla
>> RJ spokojena a   stale to  nervalo na palubce.
>> Podotykam, ze ve stavu vyrazeneho EGR a otevrene klapky naplno auto v
>> pohode proslo emisni kontrolou a od doby , co jsem vycistil to sani a
>> ucpak EGR jezdi auto o pul litru mensi spotebou a urcite je "zivejsi"
>> Navic mi unika jiny dalsi smysl te saci klapky, vykon u dieselu se ridi
>> zmenou mnozstvi vstrikovaneho paliva.....
>> Muze mi moji hypotezu nekdo potrvrdit?
>> Dekuji JaKub
>>
>>
>>
>> Dne 3.11.2011 20:24, hw na itherm.cz napsal(a):
>>> Siemens ridici jednotky se delaji ve Frenstate, takze ceska kvalita :-)
>>>
>>> jinak ja mam 6 let O2, nafta 1.9, 77kW, 339tisic km a odesel jen
>>> ventil EGR (nebo jak se to jmenuje), kompresor klimatizace (tento rok)
>>> a zarovky. takze mam asi hodne velke stesti.
>>>
>>> Pavel
>>>
>>> rekl bych jeste ze chodim jen do znackoveho servisu, ale to me asi
>>> vetsina lidi nazve blbcem ... takze asi spise to stesti ;-)
>>>
>>>
>>> ----- Original Message ----- From:<ferman na centrum.cz>
>>> To: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
>>> Sent: Thursday, November 03, 2011 5:14 PM
>>> Subject: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>
>>>
>>>
>>> Me pro zmenu odeslo vse od siemnsu, holt nemecka kvalita :-) Od bosch
>>> jen ta vaha a baterka, ale baterka bosch je vlastne varta s nalepkou
>>> bosch.
>>> Na Ebay je nekolik prodejcu, kteri maji vahy za ceny kolem 50-60$, ale
>>> cert vi co je to zac. Dokonce i Autokelly prodava pod znackou starline
>>> cosi , ale v diskuzich tvrdi, ze to prezije tak rok, tak nevim.
>>> Chtelo by to videt
>>>
>>> Ferman
>>>
>>> ______________________________________________________________
>>>> Od: "Pavel Kutina"<hw na prelude.cz>
>>>> Komu: "HW-news"<hw-list na list.hw.cz>
>>>> Datum: 03.11.2011 15:32
>>>> Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>>
>>>> No ja nevim, kdzy jsem pred pul rokem kupoval nove stare auto (Volvo
>>>> 850 Tdi),
>>>> tak mi na Volvoklubu rikali "podivej se tam, co je tam od Bosche - a
>>>> co tam
>>>> je, to ti odejde". No a je toho tam pozehnane, a co nebylo vymenene,
>>>> odchazi
>>>> (vaha vzduchu. ridici jednotka ABS, ridici jednotka klimy a tak
>>>> podobne, same
>>>> nepodstatne zalezitosti).
>>>>
>>>> Takze ja bych Bosche (navic nejcasteji Made in France) nechtel ani
>>>> zadarmo.
>>>>
>>>> Pavel Kutina
>>>>
>>>>
>>>> Dne Čt 3. listopadu 2011 14:38:21 ferman na centrum.cz napsal(a):
>>>>> Kdyz jste narazil na repasi.
>>>>> Ono by teoreticky melo byt jedno kolik je auta respektive vah vzduchu.
>>>>> Z toho mala co jsem zjstil , respektive uniklo z peclive strezenych
>>>>> tajemstvi vyrobcu by vetsina vah mela byt normalizovana tak, ze
>>>>> vystupem
>>>>> je napeti 1.5-4,5V primo umerne vaze vzduchu a rozdily v ruznych
>>>>> obsazich
>>>>> a preplnovani motoru se delaji ruznymi tvary a prurezy mericich
>> pribub.
>>>>> Chtelo by to tedy nejaky "tunel" kterym prochazi znama masa vzduchu
>>>>> a na
>>>>> tom provadet mereni vadne vahy , resit by to slo. Krome spravneho
>>>>> mereni
>>>>> hmotnosti je zde i problem s rychlosti reakce na zmenu, kdyz jsme tu
>>>>> svou
>>>>> vypucoval izopropilem tak dokonce i vazila spravne, ale presto mela
>>>>> vypadky, kdy auto na zlomek vteriny ztratilo tah. Proste cudne
>>>>> chovani a
>>>>> nevim proc, kdyz je to o zhaveni dratu :-)
>>>>>
>>>>> Otazka je co a proc na tech vahach odchazi , uz jen proc odchazi u
>>>>> nafty
>>>>> vic nez u benzinu, kdyz z hlediska vstupu vzduchu by to melo byt
>> jedno.
>>>>> Popravde existuji kvanta druhovyrobcu s tretinovymi cenami,ale
>> znateto,
>>>>> kdyz bosch vydrzi 70k km, kolik asi vydrzi ta od funa :-)
>>>>>
>>>>> Ferman
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> ______________________________________________________________
>>>>>
>>>>>> Od: "Jirka"<zaloha na volny.cz>
>>>>>> Komu:<hw-list na list.hw.cz>
>>>>>> Datum: 03.11.2011 13:33
>>>>>> Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>>>>
>>>>>> Aniž by mě to potkalo (nemám v autě chrochtomotor a u benzínu k
>>>>> tomu prý
>>>>>> nedochází zdaleka tak často), tak jsem už dřív uvažoval o stejné
>> věci.
>>>>>> Prostě repase na kšeft...
>>>>>>
>>>>>> Datasheet bych nehledal, výrobce si bude dobře vědom toho, kolik se
>> na
>>>>>> té věci dá vydělat, toto se týká naprosté většiny autoelektroniky.
>>>>>> Zdůvodní se to případně "bezpečností" apod.
>>>>>>
>>>>>> Jediná možnost je podle mě hloubková analýza (reverse engineering)
>>>>> a to
>>>>>> včetně charakteristik typu "teplota vzduchu-průtok-odpor" u nového
>>>>>> originálního dílu. Pak úvahy o náhradě a pokusy s různými
>> materiály...
>>>>>> Tedy nutná prvotní investice do nákupu váhy (nebo zdržení způsobené
>>>>>> nepoužíváním vozu při výměně tohoto dílu a jeho zapůjčení na testy).
>>>>>>
>>>>>> No a teď si vezměte, kolik je různých aut a různých vah...
>>>>>>
>>>>>> ---
>>>>>> Jirka
>>>>>>
>>>>>>> Odesla mi jiz druha vaha vzduchu na aute, kdyz uvazim jak hloupe
>>>>> je to
>>>>>>> zarizeni a za jake ceny se original vahy Bosch prodavaji rikam si
>> ze
>>>>>>> bych se tomu trochu podival na zoubek. Nebadal jste nekdo v teto
>>>>>>> oblasti?
>>>>>>>
>>>>>>> Co tak vim vaha vzduchu obsahuje dva topne elemety, ktere se
>>>>> zahrivaji
>>>>>>> na cca 180C, jeden je vystaven proudu vzduchu a jeho ochlazovaji by
>>>>>>> melo byt umerne mnozstvi vzduchu obtekajicicho element. Teoreticky
>>>>>>> jedine co se muze stat je, ze se topny element zaspini,ale ani pri
>>>>>>> ctyriceninasobnem zvetseni na nem zadna spina ani fim neni patrny,
>>>>>>> presto vaha jednoznacne podvazuje a auto nema vykon. Po vymene
>>>>> vahy>>  vse
>>>>>>> OK.
>>>>>>>
>>>>>>> Pokousim se najit neco jako datasheet k dane vaze, ale nic nemohu
>>>>>>> najit.
>>>>>> _______________________________________________
>>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list