Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?

Koder Petr Koder.Petr na azd.cz
Pátek Listopad 4 09:46:29 CET 2011


Technicky mate pravdu, odstranenim  klapky a vyrazenim EGR motoru (vice ci mene) pomuzete. Vyrazne ale zvysite emise NOx.

To ze auto proslo emisni kontrolou i s upravou je dano tim, ze se pri emisni kontrole NOx vubec nemeri.

Spravne serizeny EGR prilis negativni vliv na motor a jeho provoz nema. Pri poruse jakou popisujete vsak "saze" sani rychle zanesou...

Osobne bych asi klapku upravil odebranim clonky. EGR bych nepitval. Pokud auto nebude kourit, neni duvod ani k zanaseni sani. No a hlavne vetsinou plati rada "nevrtej se v tom co funguje".

Petr

> Subject: Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?
>
>
> Vidim , ze tu spousta lidi rozumi autum, tedy vznesu dotaz:
>
> Manzelka ma Fabii 1,9SDI - atmosfericky diesel (bez turbodmychadla)
> Nedavno se obcas stavalo, ze po natoceni to strasne kourilo z vyfuku,
> prakticky saze a divny zvuk motoru.
> Diagnostika zadna zavada, nakonec jsem metodou pokus-omyl nasel vadnou
> klapku v sani.
> Proste zadrhavala, v roure je krouzek, kterym otaci nejaky motor a to
> zustavalo privrene. Motor nemel vzduch a hulil ....
> Protoze jsem potreboval, aby to jezdilo, tak jsem klapku odpojil.
> Sice rve palubka nejakou zavodu, ale od te doby to nezakourilo a jelo to
> normalne.
> Pak jse zacal zjistovat, k cemu tam ta klapka v sani je.
> Pry proto, ze nejaky ten ventil EGR, ktery z5 do sani vzduchu prepousti
> vyfukove plyny aby snad byly lepsi emisni hodnoty.
> Klapka sani se privre, EGR otevre a podtlak vytvoreny tou privrenou
> klapkou sani zpusobi vetsi nasati tech splodin.
> Pak mi nekdo poradil, abych ten EGR ventil v miste odbocky sani ucpal,
> coz jsem udelal, pricemz jsem vycistil i velmi zanesene "rozvody" sani
> vzduchu prave od tech vyfukovych plynu.
> Bylo tam toho pomerne dost, takze pro sani zustal nekde prumer tak cca 1
> cm.
> No a ted je otazka, jestli kdyz uz EGR ventil neni, jestli je nutna ta
> klapka v sani. Ja ji puvodne chtel koupit novou, ale cena 6500kč za
> klapku + plna nadrz paliva by zdvojnasobila cenu auta :-(
> Momentalne je odpojena ve stavu nejvetsiho otevreni, ale mam v planu z
> ni demontovat tu clonu z osy a opet ji pripojit kabelem k RJ , aby byla
> RJ spokojena a   stale to  nervalo na palubce.
> Podotykam, ze ve stavu vyrazeneho EGR a otevrene klapky naplno auto v
> pohode proslo emisni kontrolou a od doby , co jsem vycistil to sani a
> ucpak EGR jezdi auto o pul litru mensi spotebou a urcite je "zivejsi"
> Navic mi unika jiny dalsi smysl te saci klapky, vykon u dieselu se ridi
> zmenou mnozstvi vstrikovaneho paliva.....
> Muze mi moji hypotezu nekdo potrvrdit?
> Dekuji JaKub
>
>
>
> Dne 3.11.2011 20:24, hw na itherm.cz napsal(a):
> > Siemens ridici jednotky se delaji ve Frenstate, takze ceska kvalita :-)
> >
> > jinak ja mam 6 let O2, nafta 1.9, 77kW, 339tisic km a odesel jen
> > ventil EGR (nebo jak se to jmenuje), kompresor klimatizace (tento rok)
> > a zarovky. takze mam asi hodne velke stesti.
> >
> > Pavel
> >
> > rekl bych jeste ze chodim jen do znackoveho servisu, ale to me asi
> > vetsina lidi nazve blbcem ... takze asi spise to stesti ;-)
> >
> >
> > ----- Original Message ----- From: <ferman na centrum.cz>
> > To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> > Sent: Thursday, November 03, 2011 5:14 PM
> > Subject: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
> >
> >
> >
> > Me pro zmenu odeslo vse od siemnsu, holt nemecka kvalita :-) Od bosch
> > jen ta vaha a baterka, ale baterka bosch je vlastne varta s nalepkou
> > bosch.
> > Na Ebay je nekolik prodejcu, kteri maji vahy za ceny kolem 50-60$, ale
> > cert vi co je to zac. Dokonce i Autokelly prodava pod znackou starline
> > cosi , ale v diskuzich tvrdi, ze to prezije tak rok, tak nevim.
> > Chtelo by to videt
> >
> > Ferman
> >
> > ______________________________________________________________
> >> Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
> >> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> >> Datum: 03.11.2011 15:32
> >> Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
> >>
> >> No ja nevim, kdzy jsem pred pul rokem kupoval nove stare auto (Volvo
> >> 850 Tdi),
> >> tak mi na Volvoklubu rikali "podivej se tam, co je tam od Bosche - a
> >> co tam
> >> je, to ti odejde". No a je toho tam pozehnane, a co nebylo vymenene,
> >> odchazi
> >> (vaha vzduchu. ridici jednotka ABS, ridici jednotka klimy a tak
> >> podobne, same
> >> nepodstatne zalezitosti).
> >>
> >> Takze ja bych Bosche (navic nejcasteji Made in France) nechtel ani
> >> zadarmo.
> >>
> >> Pavel Kutina
> >>
> >>
> >> Dne Čt 3. listopadu 2011 14:38:21 ferman na centrum.cz napsal(a):
> >>> Kdyz jste narazil na repasi.
> >>> Ono by teoreticky melo byt jedno kolik je auta respektive vah vzduchu.
> >>> Z toho mala co jsem zjstil , respektive uniklo z peclive strezenych
> >>> tajemstvi vyrobcu by vetsina vah mela byt normalizovana tak, ze
> >>> vystupem
> >>> je napeti 1.5-4,5V primo umerne vaze vzduchu a rozdily v ruznych
> >>> obsazich
> >>> a preplnovani motoru se delaji ruznymi tvary a prurezy mericich
> pribub.
> >>> Chtelo by to tedy nejaky "tunel" kterym prochazi znama masa vzduchu
> >>> a na
> >>> tom provadet mereni vadne vahy , resit by to slo. Krome spravneho
> >>> mereni
> >>> hmotnosti je zde i problem s rychlosti reakce na zmenu, kdyz jsme tu
> >>> svou
> >>> vypucoval izopropilem tak dokonce i vazila spravne, ale presto mela
> >>> vypadky, kdy auto na zlomek vteriny ztratilo tah. Proste cudne
> >>> chovani a
> >>> nevim proc, kdyz je to o zhaveni dratu :-)
> >>>
> >>> Otazka je co a proc na tech vahach odchazi , uz jen proc odchazi u
> >>> nafty
> >>> vic nez u benzinu, kdyz z hlediska vstupu vzduchu by to melo byt
> jedno.
> >>> Popravde existuji kvanta druhovyrobcu s tretinovymi cenami,ale
> znateto,
> >>> kdyz bosch vydrzi 70k km, kolik asi vydrzi ta od funa :-)
> >>>
> >>> Ferman
> >>>
> >>>
> >>>
> >>>
> >>>
> >>> ______________________________________________________________
> >>>
> >>> > Od: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
> >>> > Komu: <hw-list na list.hw.cz>
> >>> > Datum: 03.11.2011 13:33
> >>> > Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
> >>> >
> >>> >Aniž by mě to potkalo (nemám v autě chrochtomotor a u benzínu k
> >>> tomu prý
> >>> >nedochází zdaleka tak často), tak jsem už dřív uvažoval o stejné
> věci.
> >>> >Prostě repase na kšeft...
> >>> >
> >>> >Datasheet bych nehledal, výrobce si bude dobře vědom toho, kolik se
> na
> >>> >té věci dá vydělat, toto se týká naprosté většiny autoelektroniky.
> >>> >Zdůvodní se to případně "bezpečností" apod.
> >>> >
> >>> >Jediná možnost je podle mě hloubková analýza (reverse engineering)
> >>> a to
> >>> >včetně charakteristik typu "teplota vzduchu-průtok-odpor" u nového
> >>> >originálního dílu. Pak úvahy o náhradě a pokusy s různými
> materiály...
> >>> >
> >>> >Tedy nutná prvotní investice do nákupu váhy (nebo zdržení způsobené
> >>> >nepoužíváním vozu při výměně tohoto dílu a jeho zapůjčení na testy).
> >>> >
> >>> >No a teď si vezměte, kolik je různých aut a různých vah...
> >>> >
> >>> >---
> >>> >Jirka
> >>> >
> >>> >> Odesla mi jiz druha vaha vzduchu na aute, kdyz uvazim jak hloupe
> >>> je to
> >>> >> zarizeni a za jake ceny se original vahy Bosch prodavaji rikam si
> ze
> >>> >> bych se tomu trochu podival na zoubek. Nebadal jste nekdo v teto
> >>> >> oblasti?
> >>> >>
> >>> >> Co tak vim vaha vzduchu obsahuje dva topne elemety, ktere se
> >>> zahrivaji
> >>> >> na cca 180C, jeden je vystaven proudu vzduchu a jeho ochlazovaji by
> >>> >> melo byt umerne mnozstvi vzduchu obtekajicicho element. Teoreticky
> >>> >> jedine co se muze stat je, ze se topny element zaspini,ale ani pri
> >>> >> ctyriceninasobnem zvetseni na nem zadna spina ani fim neni patrny,
> >>> >> presto vaha jednoznacne podvazuje a auto nema vykon. Po vymene
> >>> vahy >> vse
> >>> >> OK.
> >>> >>
> >>> >> Pokousim se najit neco jako datasheet k dane vaze, ale nic nemohu
> >>> >> najit.
> >>> >
> >>> >_______________________________________________
> >>> >HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> >>> >Hw-list na list.hw.cz
> >>> >http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >>>
> >>> _______________________________________________
> >>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> >>> Hw-list na list.hw.cz
> >>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >> _______________________________________________
> >> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
> >> Hw-list na list.hw.cz
> >> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> >>
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> > _______________________________________________
> > HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> > Hw-list na list.hw.cz
> > http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list


Další informace o konferenci Hw-list