Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?

Kuba Jan honza.kuba na gmail.com
Pátek Listopad 4 09:05:08 CET 2011


OK, dekuji, v autech se moc nevyznam, tohle jsem potreboval vedet.... 
tedy vyhodím úplně tu stejne nefunkcni klapku ven.
JaKub

Dne 3.11.2011 22:01, Jaroslav Buchta napsal(a):
> Pokud vim, u TDI je ucelem te klapky snizit kompresi pri vypinani 
> motoru, aby se cely auto neotocilo na strechu asi... A poruchovy stav 
> je docela casty. S tim EGR to dava taky trochu smysl, ale u SDI docela 
> maly (v sani bude vzdycky podtlak) Kazdopadne bych obe ku.rvitka 
> vyhodil a spokojene jezdil ;-)
>
> Dne 3.11.2011 21:49, Kuba Jan napsal(a):
>>
>> Vidim , ze tu spousta lidi rozumi autum, tedy vznesu dotaz:
>>
>> Manzelka ma Fabii 1,9SDI - atmosfericky diesel (bez turbodmychadla)
>> Nedavno se obcas stavalo, ze po natoceni to strasne kourilo z vyfuku, 
>> prakticky saze a divny zvuk motoru.
>> Diagnostika zadna zavada, nakonec jsem metodou pokus-omyl nasel 
>> vadnou klapku v sani.
>> Proste zadrhavala, v roure je krouzek, kterym otaci nejaky motor a to 
>> zustavalo privrene. Motor nemel vzduch a hulil ....
>> Protoze jsem potreboval, aby to jezdilo, tak jsem klapku odpojil.
>> Sice rve palubka nejakou zavodu, ale od te doby to nezakourilo a jelo 
>> to normalne.
>> Pak jse zacal zjistovat, k cemu tam ta klapka v sani je.
>> Pry proto, ze nejaky ten ventil EGR, ktery z5 do sani vzduchu 
>> prepousti vyfukove plyny aby snad byly lepsi emisni hodnoty.
>> Klapka sani se privre, EGR otevre a podtlak vytvoreny tou privrenou 
>> klapkou sani zpusobi vetsi nasati tech splodin.
>> Pak mi nekdo poradil, abych ten EGR ventil v miste odbocky sani 
>> ucpal, coz jsem udelal, pricemz jsem vycistil i velmi zanesene 
>> "rozvody" sani vzduchu prave od tech vyfukovych plynu.
>> Bylo tam toho pomerne dost, takze pro sani zustal nekde prumer tak 
>> cca 1 cm.
>> No a ted je otazka, jestli kdyz uz EGR ventil neni, jestli je nutna 
>> ta klapka v sani. Ja ji puvodne chtel koupit novou, ale cena 6500kč 
>> za klapku + plna nadrz paliva by zdvojnasobila cenu auta :-(
>> Momentalne je odpojena ve stavu nejvetsiho otevreni, ale mam v planu 
>> z ni demontovat tu clonu z osy a opet ji pripojit kabelem k RJ , aby 
>> byla RJ spokojena a   stale to  nervalo na palubce.
>> Podotykam, ze ve stavu vyrazeneho EGR a otevrene klapky naplno auto v 
>> pohode proslo emisni kontrolou a od doby , co jsem vycistil to sani a 
>> ucpak EGR jezdi auto o pul litru mensi spotebou a urcite je "zivejsi"
>> Navic mi unika jiny dalsi smysl te saci klapky, vykon u dieselu se 
>> ridi zmenou mnozstvi vstrikovaneho paliva.....
>> Muze mi moji hypotezu nekdo potrvrdit?
>> Dekuji JaKub
>>
>>
>>
>> Dne 3.11.2011 20:24, hw na itherm.cz napsal(a):
>>> Siemens ridici jednotky se delaji ve Frenstate, takze ceska kvalita :-)
>>>
>>> jinak ja mam 6 let O2, nafta 1.9, 77kW, 339tisic km a odesel jen 
>>> ventil EGR (nebo jak se to jmenuje), kompresor klimatizace (tento 
>>> rok) a zarovky. takze mam asi hodne velke stesti.
>>>
>>> Pavel
>>>
>>> rekl bych jeste ze chodim jen do znackoveho servisu, ale to me asi 
>>> vetsina lidi nazve blbcem ... takze asi spise to stesti ;-)
>>>
>>>
>>> ----- Original Message ----- From: <ferman na centrum.cz>
>>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>> Sent: Thursday, November 03, 2011 5:14 PM
>>> Subject: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>
>>>
>>>
>>> Me pro zmenu odeslo vse od siemnsu, holt nemecka kvalita :-) Od 
>>> bosch jen ta vaha a baterka, ale baterka bosch je vlastne varta s 
>>> nalepkou bosch.
>>> Na Ebay je nekolik prodejcu, kteri maji vahy za ceny kolem 50-60$, 
>>> ale cert vi co je to zac. Dokonce i Autokelly prodava pod znackou 
>>> starline cosi , ale v diskuzich tvrdi, ze to prezije tak rok, tak 
>>> nevim.
>>> Chtelo by to videt
>>>
>>> Ferman
>>>
>>> ______________________________________________________________
>>>> Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
>>>> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>>> Datum: 03.11.2011 15:32
>>>> Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>>
>>>> No ja nevim, kdzy jsem pred pul rokem kupoval nove stare auto 
>>>> (Volvo 850 Tdi),
>>>> tak mi na Volvoklubu rikali "podivej se tam, co je tam od Bosche - 
>>>> a co tam
>>>> je, to ti odejde". No a je toho tam pozehnane, a co nebylo 
>>>> vymenene, odchazi
>>>> (vaha vzduchu. ridici jednotka ABS, ridici jednotka klimy a tak 
>>>> podobne, same
>>>> nepodstatne zalezitosti).
>>>>
>>>> Takze ja bych Bosche (navic nejcasteji Made in France) nechtel ani 
>>>> zadarmo.
>>>>
>>>> Pavel Kutina
>>>>
>>>>
>>>> Dne Čt 3. listopadu 2011 14:38:21 ferman na centrum.cz napsal(a):
>>>>> Kdyz jste narazil na repasi.
>>>>> Ono by teoreticky melo byt jedno kolik je auta respektive vah 
>>>>> vzduchu.
>>>>> Z toho mala co jsem zjstil , respektive uniklo z peclive strezenych
>>>>> tajemstvi vyrobcu by vetsina vah mela byt normalizovana tak, ze 
>>>>> vystupem
>>>>> je napeti 1.5-4,5V primo umerne vaze vzduchu a rozdily v ruznych 
>>>>> obsazich
>>>>> a preplnovani motoru se delaji ruznymi tvary a prurezy mericich 
>>>>> pribub.
>>>>> Chtelo by to tedy nejaky "tunel" kterym prochazi znama masa 
>>>>> vzduchu a na
>>>>> tom provadet mereni vadne vahy , resit by to slo. Krome spravneho 
>>>>> mereni
>>>>> hmotnosti je zde i problem s rychlosti reakce na zmenu, kdyz jsme 
>>>>> tu svou
>>>>> vypucoval izopropilem tak dokonce i vazila spravne, ale presto mela
>>>>> vypadky, kdy auto na zlomek vteriny ztratilo tah. Proste cudne 
>>>>> chovani a
>>>>> nevim proc, kdyz je to o zhaveni dratu :-)
>>>>>
>>>>> Otazka je co a proc na tech vahach odchazi , uz jen proc odchazi u 
>>>>> nafty
>>>>> vic nez u benzinu, kdyz z hlediska vstupu vzduchu by to melo byt 
>>>>> jedno.
>>>>> Popravde existuji kvanta druhovyrobcu s tretinovymi cenami,ale 
>>>>> znateto,
>>>>> kdyz bosch vydrzi 70k km, kolik asi vydrzi ta od funa :-)
>>>>>
>>>>> Ferman
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>>
>>>>> ______________________________________________________________
>>>>>
>>>>> > Od: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
>>>>> > Komu: <hw-list na list.hw.cz>
>>>>> > Datum: 03.11.2011 13:33
>>>>> > Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>>> >
>>>>> >Aniž by mě to potkalo (nemám v autě chrochtomotor a u benzínu k 
>>>>> tomu prý
>>>>> >nedochází zdaleka tak často), tak jsem už dřív uvažoval o stejné 
>>>>> věci.
>>>>> >Prostě repase na kšeft...
>>>>> >
>>>>> >Datasheet bych nehledal, výrobce si bude dobře vědom toho, kolik 
>>>>> se na
>>>>> >té věci dá vydělat, toto se týká naprosté většiny autoelektroniky.
>>>>> >Zdůvodní se to případně "bezpečností" apod.
>>>>> >
>>>>> >Jediná možnost je podle mě hloubková analýza (reverse 
>>>>> engineering) a to
>>>>> >včetně charakteristik typu "teplota vzduchu-průtok-odpor" u nového
>>>>> >originálního dílu. Pak úvahy o náhradě a pokusy s různými 
>>>>> materiály...
>>>>> >
>>>>> >Tedy nutná prvotní investice do nákupu váhy (nebo zdržení způsobené
>>>>> >nepoužíváním vozu při výměně tohoto dílu a jeho zapůjčení na testy).
>>>>> >
>>>>> >No a teď si vezměte, kolik je různých aut a různých vah...
>>>>> >
>>>>> >---
>>>>> >Jirka
>>>>> >
>>>>> >> Odesla mi jiz druha vaha vzduchu na aute, kdyz uvazim jak 
>>>>> hloupe je to
>>>>> >> zarizeni a za jake ceny se original vahy Bosch prodavaji rikam 
>>>>> si ze
>>>>> >> bych se tomu trochu podival na zoubek. Nebadal jste nekdo v teto
>>>>> >> oblasti?
>>>>> >>
>>>>> >> Co tak vim vaha vzduchu obsahuje dva topne elemety, ktere se 
>>>>> zahrivaji
>>>>> >> na cca 180C, jeden je vystaven proudu vzduchu a jeho 
>>>>> ochlazovaji by
>>>>> >> melo byt umerne mnozstvi vzduchu obtekajicicho element. Teoreticky
>>>>> >> jedine co se muze stat je, ze se topny element zaspini,ale ani pri
>>>>> >> ctyriceninasobnem zvetseni na nem zadna spina ani fim neni patrny,
>>>>> >> presto vaha jednoznacne podvazuje a auto nema vykon. Po vymene 
>>>>> vahy >> vse
>>>>> >> OK.
>>>>> >>
>>>>> >> Pokousim se najit neco jako datasheet k dane vaze, ale nic 
>>>>> nemohu >> najit.
>>>>> >
>>>>> >_______________________________________________
>>>>> >HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>> >Hw-list na list.hw.cz
>>>>> >http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>>
>>>>> _______________________________________________
>>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list