Klapka v sani u dieselu bylo: Re:[OT] Vaha vzduchu ?

Jaroslav Buchta jaroslav.buchta na hascomp.cz
Čtvrtek Listopad 3 22:01:11 CET 2011


Pokud vim, u TDI je ucelem te klapky snizit kompresi pri vypinani 
motoru, aby se cely auto neotocilo na strechu asi... A poruchovy stav je 
docela casty. S tim EGR to dava taky trochu smysl, ale u SDI docela maly 
(v sani bude vzdycky podtlak) Kazdopadne bych obe ku.rvitka vyhodil a 
spokojene jezdil ;-)

Dne 3.11.2011 21:49, Kuba Jan napsal(a):
>
> Vidim , ze tu spousta lidi rozumi autum, tedy vznesu dotaz:
>
> Manzelka ma Fabii 1,9SDI - atmosfericky diesel (bez turbodmychadla)
> Nedavno se obcas stavalo, ze po natoceni to strasne kourilo z vyfuku, 
> prakticky saze a divny zvuk motoru.
> Diagnostika zadna zavada, nakonec jsem metodou pokus-omyl nasel vadnou 
> klapku v sani.
> Proste zadrhavala, v roure je krouzek, kterym otaci nejaky motor a to 
> zustavalo privrene. Motor nemel vzduch a hulil ....
> Protoze jsem potreboval, aby to jezdilo, tak jsem klapku odpojil.
> Sice rve palubka nejakou zavodu, ale od te doby to nezakourilo a jelo 
> to normalne.
> Pak jse zacal zjistovat, k cemu tam ta klapka v sani je.
> Pry proto, ze nejaky ten ventil EGR, ktery z5 do sani vzduchu 
> prepousti vyfukove plyny aby snad byly lepsi emisni hodnoty.
> Klapka sani se privre, EGR otevre a podtlak vytvoreny tou privrenou 
> klapkou sani zpusobi vetsi nasati tech splodin.
> Pak mi nekdo poradil, abych ten EGR ventil v miste odbocky sani ucpal, 
> coz jsem udelal, pricemz jsem vycistil i velmi zanesene "rozvody" sani 
> vzduchu prave od tech vyfukovych plynu.
> Bylo tam toho pomerne dost, takze pro sani zustal nekde prumer tak cca 
> 1 cm.
> No a ted je otazka, jestli kdyz uz EGR ventil neni, jestli je nutna ta 
> klapka v sani. Ja ji puvodne chtel koupit novou, ale cena 6500kč za 
> klapku + plna nadrz paliva by zdvojnasobila cenu auta :-(
> Momentalne je odpojena ve stavu nejvetsiho otevreni, ale mam v planu z 
> ni demontovat tu clonu z osy a opet ji pripojit kabelem k RJ , aby 
> byla RJ spokojena a   stale to  nervalo na palubce.
> Podotykam, ze ve stavu vyrazeneho EGR a otevrene klapky naplno auto v 
> pohode proslo emisni kontrolou a od doby , co jsem vycistil to sani a 
> ucpak EGR jezdi auto o pul litru mensi spotebou a urcite je "zivejsi"
> Navic mi unika jiny dalsi smysl te saci klapky, vykon u dieselu se 
> ridi zmenou mnozstvi vstrikovaneho paliva.....
> Muze mi moji hypotezu nekdo potrvrdit?
> Dekuji JaKub
>
>
>
> Dne 3.11.2011 20:24, hw na itherm.cz napsal(a):
>> Siemens ridici jednotky se delaji ve Frenstate, takze ceska kvalita :-)
>>
>> jinak ja mam 6 let O2, nafta 1.9, 77kW, 339tisic km a odesel jen 
>> ventil EGR (nebo jak se to jmenuje), kompresor klimatizace (tento 
>> rok) a zarovky. takze mam asi hodne velke stesti.
>>
>> Pavel
>>
>> rekl bych jeste ze chodim jen do znackoveho servisu, ale to me asi 
>> vetsina lidi nazve blbcem ... takze asi spise to stesti ;-)
>>
>>
>> ----- Original Message ----- From: <ferman na centrum.cz>
>> To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>> Sent: Thursday, November 03, 2011 5:14 PM
>> Subject: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>
>>
>>
>> Me pro zmenu odeslo vse od siemnsu, holt nemecka kvalita :-) Od bosch 
>> jen ta vaha a baterka, ale baterka bosch je vlastne varta s nalepkou 
>> bosch.
>> Na Ebay je nekolik prodejcu, kteri maji vahy za ceny kolem 50-60$, 
>> ale cert vi co je to zac. Dokonce i Autokelly prodava pod znackou 
>> starline cosi , ale v diskuzich tvrdi, ze to prezije tak rok, tak nevim.
>> Chtelo by to videt
>>
>> Ferman
>>
>> ______________________________________________________________
>>> Od: "Pavel Kutina" <hw na prelude.cz>
>>> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
>>> Datum: 03.11.2011 15:32
>>> Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>
>>> No ja nevim, kdzy jsem pred pul rokem kupoval nove stare auto (Volvo 
>>> 850 Tdi),
>>> tak mi na Volvoklubu rikali "podivej se tam, co je tam od Bosche - a 
>>> co tam
>>> je, to ti odejde". No a je toho tam pozehnane, a co nebylo vymenene, 
>>> odchazi
>>> (vaha vzduchu. ridici jednotka ABS, ridici jednotka klimy a tak 
>>> podobne, same
>>> nepodstatne zalezitosti).
>>>
>>> Takze ja bych Bosche (navic nejcasteji Made in France) nechtel ani 
>>> zadarmo.
>>>
>>> Pavel Kutina
>>>
>>>
>>> Dne Čt 3. listopadu 2011 14:38:21 ferman na centrum.cz napsal(a):
>>>> Kdyz jste narazil na repasi.
>>>> Ono by teoreticky melo byt jedno kolik je auta respektive vah vzduchu.
>>>> Z toho mala co jsem zjstil , respektive uniklo z peclive strezenych
>>>> tajemstvi vyrobcu by vetsina vah mela byt normalizovana tak, ze 
>>>> vystupem
>>>> je napeti 1.5-4,5V primo umerne vaze vzduchu a rozdily v ruznych 
>>>> obsazich
>>>> a preplnovani motoru se delaji ruznymi tvary a prurezy mericich 
>>>> pribub.
>>>> Chtelo by to tedy nejaky "tunel" kterym prochazi znama masa vzduchu 
>>>> a na
>>>> tom provadet mereni vadne vahy , resit by to slo. Krome spravneho 
>>>> mereni
>>>> hmotnosti je zde i problem s rychlosti reakce na zmenu, kdyz jsme 
>>>> tu svou
>>>> vypucoval izopropilem tak dokonce i vazila spravne, ale presto mela
>>>> vypadky, kdy auto na zlomek vteriny ztratilo tah. Proste cudne 
>>>> chovani a
>>>> nevim proc, kdyz je to o zhaveni dratu :-)
>>>>
>>>> Otazka je co a proc na tech vahach odchazi , uz jen proc odchazi u 
>>>> nafty
>>>> vic nez u benzinu, kdyz z hlediska vstupu vzduchu by to melo byt 
>>>> jedno.
>>>> Popravde existuji kvanta druhovyrobcu s tretinovymi cenami,ale 
>>>> znateto,
>>>> kdyz bosch vydrzi 70k km, kolik asi vydrzi ta od funa :-)
>>>>
>>>> Ferman
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>>
>>>> ______________________________________________________________
>>>>
>>>> > Od: "Jirka" <zaloha na volny.cz>
>>>> > Komu: <hw-list na list.hw.cz>
>>>> > Datum: 03.11.2011 13:33
>>>> > Předmět: Re: [OT] Vaha vzduchu ?
>>>> >
>>>> >Aniž by mě to potkalo (nemám v autě chrochtomotor a u benzínu k 
>>>> tomu prý
>>>> >nedochází zdaleka tak často), tak jsem už dřív uvažoval o stejné 
>>>> věci.
>>>> >Prostě repase na kšeft...
>>>> >
>>>> >Datasheet bych nehledal, výrobce si bude dobře vědom toho, kolik 
>>>> se na
>>>> >té věci dá vydělat, toto se týká naprosté většiny autoelektroniky.
>>>> >Zdůvodní se to případně "bezpečností" apod.
>>>> >
>>>> >Jediná možnost je podle mě hloubková analýza (reverse engineering) 
>>>> a to
>>>> >včetně charakteristik typu "teplota vzduchu-průtok-odpor" u nového
>>>> >originálního dílu. Pak úvahy o náhradě a pokusy s různými 
>>>> materiály...
>>>> >
>>>> >Tedy nutná prvotní investice do nákupu váhy (nebo zdržení způsobené
>>>> >nepoužíváním vozu při výměně tohoto dílu a jeho zapůjčení na testy).
>>>> >
>>>> >No a teď si vezměte, kolik je různých aut a různých vah...
>>>> >
>>>> >---
>>>> >Jirka
>>>> >
>>>> >> Odesla mi jiz druha vaha vzduchu na aute, kdyz uvazim jak hloupe 
>>>> je to
>>>> >> zarizeni a za jake ceny se original vahy Bosch prodavaji rikam 
>>>> si ze
>>>> >> bych se tomu trochu podival na zoubek. Nebadal jste nekdo v teto
>>>> >> oblasti?
>>>> >>
>>>> >> Co tak vim vaha vzduchu obsahuje dva topne elemety, ktere se 
>>>> zahrivaji
>>>> >> na cca 180C, jeden je vystaven proudu vzduchu a jeho ochlazovaji by
>>>> >> melo byt umerne mnozstvi vzduchu obtekajicicho element. Teoreticky
>>>> >> jedine co se muze stat je, ze se topny element zaspini,ale ani pri
>>>> >> ctyriceninasobnem zvetseni na nem zadna spina ani fim neni patrny,
>>>> >> presto vaha jednoznacne podvazuje a auto nema vykon. Po vymene 
>>>> vahy >> vse
>>>> >> OK.
>>>> >>
>>>> >> Pokousim se najit neco jako datasheet k dane vaze, ale nic 
>>>> nemohu >> najit.
>>>> >
>>>> >_______________________________________________
>>>> >HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>> >Hw-list na list.hw.cz
>>>> >http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>>
>>>> _______________________________________________
>>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>>> Hw-list na list.hw.cz
>>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list