OT Pomala MySQL - u me vyreseno

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Listopad 3 10:20:26 CET 2011

Zdravim,

cca pred 4 mesici jsem tady resil to, ze po upgrade MySQL jsem zacal mit
tragicke problemy s rychlosti dotazu - ze setin na stovky sekund.

Jde o pomerne slusnou DB - ted skoro 17M radku. Dotazy byly
zoptimalizovany, jely podle indexu - vse jak ma byt.

Nezbylo mi nez ze stranek problematicke dotazy odstranit. Tento tyden
jsem se k tomu vratil - zbyly mi pameti tak jsem do serveru dal 4GB RAM
a zacal ladit parametry MySQL.

Vysledkem je dost sokujici zaver. MySQL ma tak obrovskou rezii na spravu
a cteni indexu, ze nedela nic jineho nez se vrta v indexech.

Zmineny dotaz trval radove stovky s po odstraneni indexu je to radove
desetiny sekund.
Hledani v indexu je pomalejsi nez pouziti where klausule na primarni
klic a klasicky filesort.

Tak treba to nekomu pomuze. Nicmene to, co z toho vyplyva, je minimalne
k zamysleni...

--
Radek Vicek