Alternativni firmware do routeru - SVN server

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Listopad 3 00:18:10 CET 2011

Jeste trochu obecne.
Ty ruzne alternativni firmware velmi casto nebyvaji tak uplne bez problemu.
Je to mimo jine dano tim, ze se casto snazi postihnout docela velke mnozstvi
HW platforem, navic vyrobci techto krabicek inovuji velmi rychle, casto ma
vyrobek sice stejne oznaceni a vypada uplne stejne, ale je to uz jina verze a klidne
ma i jiny procesor (viz napr. spousta verzi znamych routeru Linksys).
Navic je casto problem s dokumentaci, mnohe veci se zjistuji reverse
ingeneeringem. Napr. na zde zminovanem routeru Edimax je velmi problematicky
driver radice USB.

S tim Vasim zarizenim bych zacal postupne.
Chtelo by to tam nainstalovat nejaky predchystany image (vymazat zbytky
vsech predchozich pokusu, tj. nezachovavat stavajici konfiguraci).
Tento nemodifikovany firmware chvili otestovat, aby bylo jasne, ze zde
problem neni. A teprve pak postupne pridavat. S durazem na "postupne",
po kazdem doinstalovanem SW ho napred poradne proverit. Ze teorie
velkych skoku neni to prave zjistil uz Nejvetsi kormidelnik Mao.

Pri pridavani dalsich aplikaci to bude chtit davat pozor, co noveho se tam
nasype, abyste dokazal udelet undo (vselijake to "ipkg/opkg remove" tam
casto ledacos necha).

Bude to chtit se k tomu postavit s tim, ze problemy muzou nastat (a nastanou).
Zde na rozdil od PC, kde pro to vyviji a nasledne to svym pouzivanim testuji
obrovske spousty uzivatelu, je zde vyvojaru a uzivatelu o nekolik radu mene,
takze chyby urcite nejsou vyloucene.

PL

P.S. Zrovna ten OpenWRT na tom TP-linku je az obdivuhodne bezproblemovy.