Alternativni firmware do routeru - SVN server

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Listopad 2 13:22:21 CET 2011

Kde sehnat balicek nevim. Nevedel jsem ani co to je p910nd, musel jsem
se zeptat strejdy. Takze ted uz vim, ze je to osekany print spooler.

Ale proc vubec nejaky balicek shanet? OpenWRT je proste Linux jako
kazdy jiny. Od "dospelych" Linuxu se lisi jen tim, ze je trochu omezen
mnozstvim pameti, ale neni to zase tak zle.
No a duvod, proc tedy vubec pouzivat OpenWRT a nepouzit rovnou
system, ktery by si clovek poskladal sam je ten, ze to OpenWRT
uz je "predvarene", tj. jsou tam nachystane HW zavisle veci te dane
platformy a je k tomu nejaka sada predpripravenych baliku, toolchain atd.

Ale od tohoto bodu uz je to dal proste Linux.
Takze kdyz chci nejakou aplikaci, tak si proste stahnu zdrojak a pomoci
toolchainu ji prelozim stejne, jako si prekladam sve vlastni programy.
Pracne to muze byt u velkych baliku, ktere maji spoustu zavislosti na
ruznych knihovnach. Ne, ze by to taky neslo, ale je to pracne. Tady se
vyplati sahnout po pripravenem balicku. Ale u drobnych veci (a takovy
print spooler je opravdu drobnost, tu si nakonec za par veceru muze
clovek napsat sam) to proste bude znamenat velmi jednoduchy ukon.

Prelozena aplikace se pak da proste jen nahrat do routeru, pri vyuziti
toho stinovani R/O filesystemu R/W filesystemem. Ale zrovna u toto
Edimaxu, ktery ma extremne malo flash, je dobre si to dat primo
do toho image (samozrejme pokud tam nepouzivate USB flash, pak
mate mista dost).
Kdyz se vytvari image, tak pred vlastnim finalnim vygenerovanim toho
image se samozrejme napred vytvori na disku obraz toho, co pak
bude soucasti image. No a do tohoto obrazu jen proste pridate svou
prelozenou aplikaci, spustite posledni krok - vytvoreni image, naflashujete
do routeru a mate vymalovano.

Jinak ladit se to da samozrejme v RAM disku, i kdyz ma Edimax jen
16 MiB RAM, tak na RAM disk to porad vpohode staci. Takze to
flashovani uz delate opravdu nahotovo, s odladenou a vyzkousenou
aplikaci.

Jak uz jsem psal minule - je to prudce pouzitelne.

PL