Alternativni firmware do routeru - SVN server

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Listopad 1 20:07:17 CET 2011

DD-Wrt neznam, takze porovna neumim.

Instalace OpenWRT muzete udelat bud super jednoduse tak, ze pouzijete
nachystany image ( http://downloads.openwrt.org/backfire/10.03.1-rc6/ar71xx/openwrt-ar71xx-tl-wr1043nd-v1-squashfs-factory.bin ),
ktery tam nasypete pres WWW rozhrani puvodniho firmware.
Tim se z toho zarizeni stane docela slusne pouzitelny maly Linuxovy
pocitac s nainstalovanou docela slusnou sadou bezneho SW.
No a do neho si pripadne doinstalujete neco z predchystanych baliku,
kdy uz se instaluji primo binarky, napr.:

opkg install subversion-server

Jinak root filesystem je komprimovany Read-only SguashFS, tak je docela
usporny. A tento R/O system je "stinovan" R/W filesystemem jffs, takze
muzete i do hotoveho systemu doinstalovat sve veci, nebo mazat ci vymenit
nejakou z existujich.

No a pokud od toho chcete vic, tak si nainstalujete cely development system.
Ten ma konfiguraci podobnou jako preklad standardniho Linuxoveho jadra
(make menuconfig), tady si naskladate do vysledneho image co uznate za
vhodne. Pak klasicky make, vysledkem je novy image (rj. jeden soubor,
ktery nasypete do routeru).

Ten development system se stahuje ve zdrojove podobe a preklada se u Vas.
Vysledkem je krome zdrojaku k tomu OpenWRT i toolchain, tedy kompilator,
debugger atd. Po rozbaleni a prelozeni to ma cca 4.7 GB, preklada se to u me
cca hodinu (samozrejme prvni preklad, ktery generuje i toolchain atd.).
Jinak po stazeni je tam defaultne predvoleno zhruba to same, co je obsahem
te binarni dstribuce (tedy te jednoduche instalace, o ktere jsem psal nahore).
Takze musite konfigurovat jen rozdily oproti tomu, co jste si pripadne vyzkousel
v predchozi instalaci.

Da se tam slusne vyvijet, ladim to pres gdbserver, bezici na tom routeru,
na velkem PC pak jede GDB.

Je to prudce pouzitelne  :-)

PL