OT Rusko zustava letniho casu

Úterý Listopad 1 16:01:14 CET 2011

2011/11/1 Šerých Jakub <Serych na panska.cz>:
> Ono by to chtelo udelat dve veci a za obe bych hlasoval vsema deseti:
> 1) Zrusit na hlavu padly letni cas a nechat obycejny SEČ (zimni)

Pro zrušení ztřídání časů bych byl i když mi to doteď nijak nevadilo.
Jestliže to nepřináší žádný výhody a je to jen pozůstatek z minulosti,
kdy to možná nějaký výhody přinášelo (šetření denním světlem a snad i
úspory energie?), tak už to nemá žádný smysl. IMHO to trvá jen ze
zvyku nebo ze setrvačnosti.

> 2) Zrusit zvyky z dob Marie Terezie, ktery pozdeji utvrdil taticek Masarycek, ze kdo nepracuje od usvitu, t.j. zhruba od 5 az 6 hodiny ranni, je lempl a lajdak. Ve vsech civilizovanych zemich se zivot zacina hybat mezi 8. a 9. hodinou rano a ne mezi 6. a 7. jak je tomu u nas. (samozrejme nemyslim trojsmenne fabricke provozy, ve kterych je vpodstate jedno, kde jsou hranice smen, myslim skoly, urady, obchody atd).

Jaký zvyky? Ať si každej vstává kdy chce a pracuje od kdy chce. Ale
jestliže má zaměstnavatel nějakou pevně dannou pracovní dobu,
neuděláte s tím nic. Někomu vyhovuje chodit do práce na šestou a ve
dvě domů, někomu vyhovuje pracovní doba od osmi do čtyř, záleží na
tom, jak se ten zaměstnavatel trefí do vkusu zaměstnance.

Mně osobně vyhovuje vstávat dřív a klidně i část roku za tmy a využít
denní světlo odpoledne než naopak - tj. spát do jedenácti a pak chodit
domů z práce až po večerníčku ;) Jenže tohle má každej nastaveno
jinak.

U mýho současnýho (a vlastně i u toho minulýho) zaměstnavatele nemám
pevnou pracovní dobu, musím odpracovat 8 hodin denně resp.
odpovídající počet hodin měsíčně a jestli budu do práce chodit v 6
nebo v 9, to je moje věc. (Nevim, jestli by mi prošlo chodit do práce
v poledne a odcházet v osm, to jsem nepotřeboval.)

Různá zaměstnání ale vyžadují pevnou pracovní dobu, vemte si třeba
pekaře - nemalá část lidí opravdu preferuje vstávat brzo ráno a stavit
se cestou na šichtu pro čerstvou snídani ;) Atd.

P.K.