Autobaterie

Jirka zaloha na volny.cz
Úterý Květen 31 23:49:17 CEST 2011

> pri srovnavani NiXX clanku se spekanyma a klasickyma elektrodama vubec
> neberete v potaz jejich konstrukce - i ted neni problem koupit SCR
> clanky s kapacitou nizsi nez maji obycejne AA - jenze ty AA vam daji s
> bidou 5A kdezto ty SCR daji 50A

Nepochybně, protože sintrované mají mnohem větší plochu elektrod, ne
kapacitu. Už jsem to popisoval. Porovnávám sintrované články se
svinutými fóliovými elektrodami a články s hmotovými (lisovanými
porézními) elektrodami.

> pokud byste mel pravdu tak by potom nemel byt problem vyrobit
> nesintrovany clanek s kapacitou jako maji soucasne sintrovane - kdyz
> prece podle vas zalezi jen na hmotnosti elektrod - coz se jaksi nedeje -
> pokud vim tak klasicke AA koncily tak na 1A coz je polovina soucasne
> kapacity sintrovanych AAcek

Jestli ono to nebude tím, že vývoj hmotových NiCd v podstatě dávno ustal
(až na některé spec. případy, jako třeba zálohovací aku pro SRAM paměti
- důvodem je jejich nízké samovybíjení, právě kvůli menší ploše elektrod).

---
Jirka