Autobaterie

gatilo gatilo na centrum.cz
Úterý Květen 31 23:25:48 CEST 2011

 31.5.2011, 23:06:21

Pokud bychom chteli byt presni, pak by bylo treba vec formulovat nejak
takto: kapacita zalezi na mnozstvi latky (hmotnosti elektrody) SCHOPNE
ZUCASTNIT SE REAKCE.
Predstavte si treba klasicky Bunsenuv clanek
( http://en.wikipedia.org/wiki/Bunsen_cell). Tam je produkt
elektrochemicke reakce ZnSO4 rozpustny v elektrolytu, kapacita clanku
tedy zavisi jen na mnozstvi (hmotnosti) chemikalii.
U Pb akumulatoru ale PbSO4 rozpustny v elektrolitu neni, takze v
pripade kdy by elektrody meli maly povrch, nemohly by se v celem
objemu zucastnit reakce, a cast hmoty by se na reakci a tim i kapacite
nepodilela.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz