Autobaterie

HW CNCnet.info hwnews na cncnet.info
Úterý Květen 31 20:49:19 CEST 2011

no to se asi nedomluvime...

kapacita akumulatoru je dana PLOCHOU elektrod ucastnici se
elektrochemicke reakce a ne jejich hmotnosti

nebo mi snad chcete tvrdit, ze tenoucka elektroda o plose fotbaloveho
hriste a hmotnosti 1kg bude mit stejnou kapacitu jako 1kg kostka o hrane
cca 4cm s plochou 96cm^2 (jestli pocitam dobre)?

jednotka Wh/kg neni jednotka uzitecne energie (nevim co si pod tim
pojmem predstavit), ale jednotka energeticke hustoty na jednotku
hmotnosti (udava se i na jednotku objemu a ta muze byt vyrazne jina) -
nechapu jak od ni chcete neco odvozovat

v pripade tech dvou elektrod o hmotnosti 1kg co jsem uvedl nahore vam
vyjde, ze ty baterky budou mit stejne Wh/kg coz rozhodne mit nebudou

pri srovnavani NiXX clanku se spekanyma a klasickyma elektrodama vubec
neberete v potaz jejich konstrukce - i ted neni problem koupit SCR
clanky s kapacitou nizsi nez maji obycejne AA - jenze ty AA vam daji s
bidou 5A kdezto ty SCR daji 50A

pokud byste mel pravdu tak by potom nemel byt problem vyrobit
nesintrovany clanek s kapacitou jako maji soucasne sintrovane - kdyz
prece podle vas zalezi jen na hmotnosti elektrod - coz se jaksi nedeje -
pokud vim tak klasicke AA koncily tak na 1A coz je polovina soucasne
kapacity sintrovanych AAcek

--
S pozdravem
Radek Vicek