Jake kvality zvuku lze dosahnout s MCU?

j s jarin.hw na gmail.com
Úterý Květen 31 13:44:51 CEST 2011

Mate 16bit PWM, ale aku vystupnu frekvenciu dokaze generovat?

Robil som osemkanalovu tabulkovu syntezu pre zvukovy syntetizator,
bezalo to na 40MIPS dsPIC. Frekvencia PWM bola 78,125kHz (vstupna
40Mhz, 9 bitov rozlisenie), vzorka sa ladovala do PWM registra kazdych
25us (frekvencia 40kHz).

Je pravda, ze na proste prehravanie nasamplovaneho zvuku netreba robit
prakticky nijake vypocty, ale s vysokou frekvenciu PWM sa vybabrat
neda. Ak chcete generovat zvuky v rozumnej kvalite so spektrom
povedzme do 10kHz, treba generovat novu vzorku s frekvenciou 20kHz a
viac. Aby poziadavky na vystupny filter boli ako tak rozumne, a aby
jedna vzorka zaroven neznamenala jednu periodu PWM, tak vystupna
frekvencia PWM by mohla byt este o nieco vyssia. Nejake desiatky kHz,
s rozlisenim 1024 urovni (10 bitov), vyzaduju vstupnu frekvenciu
PWM-ka niekolko desiatok MHz. Ak zlavite na 8 bitov, dostanete sa na
10-15MHz, pricom mate 20kHz/8 bit zvuk, co nemusi byt vzdy idealne.
Mozno by bolo vhodnejsie pouvazovat nad externym DAC-om.

J.S.