zahrievajuci sa transformator

Petr Simek psimek na jcu.cz
Úterý Květen 31 08:20:09 CEST 2011

On Tue, 31 May 2011, j s wrote:

> Takze pani,
>
> to trafo som trosku premeral.
> Prierez stredneho stlpiku je cca 7,6 cm stvorcovych, teda zatazenie
> 60W by malo byt v poriadku.
> Nie je dobre vidiet vinutie, ale vyzera to, ze je to vinute drotom cca
> 0,2-0,3mm. Primarne vinutie ma odpor 46 Ohmov, sekundarne 65 Ohmov. Ak
> sa pripoji do siete s napatim 223V (teda mierne pod normal), odobera
> naprazdno 65mA, pri sekundarnom napati 240V.

Je videt ze je hodne mekke (tenky drat) takze ta kompenzace na sekundaru
smerem nahoru docela velka. Co mne prekvapilo je pomer tech odporu
vinuti, zrejme uz pocitaji s tim vetsim magnetizacnim proudem na primaru
a kompenzuji to tlustsim dratem primaru.

> Samozrejme, ze trafo hreje celkom pekne aj naprazdno. Pri nominalnom
> sekundarnom prude 0,26A to vyzera, ze straty vo vinuti budu podstatne
> mensie ako pokojovy prikon, vacsia cast ohrevu trafa pochadza prave zo
> strat v jadre.

Obvykle se magnetizacni proud navrhuje cca 10% pracovniho , tady je to
25% , je videt ze se setrilo na poctu zavitu.

> Myslim, ze taketo trafo si uz nekupim.

Problem je ze koupite jinde a muze to byt taky kram. Pokud si to nenechate
navinout na zakazku u nejake mistni firmy tak to bude vzdycky loterie...