GPS modul.

j s jarin.hw na gmail.com
Pondělí Květen 30 09:10:02 CEST 2011

Pokial to bude v plechovke, tak akykolvek GPS modul bez externej
anteny bude uplne "hluchy", aj ten s najvacsou citlivosou. GPS signaly
su velmi slabe a akakolvek prekazka moze robit - a robi - problemy. O
kuse plechu ani nehovoriac. Ale to asi viete.

Co sa tyka tych L10,20,30 - su to "standardne" GPS moduly, akych sa
dnes robia desiatky. Standarnym nemyslim zapojenie vyvodov, ale
"features", ktore ponukaju, vsetko je na jedno kopyto. Su lacne, ale
treba k tomu pripojit antenu. Ak ma byt antena vonku, tak treba pouzit
spravny VF konektor, co so stratami na kabli moze dat horsi vysledok
(odhliadnuc od toho, ze to tiez nestoji jeden strieborny) nez
zapuzdreny GPS modul, ktory ma antenu "na palube", napriklad
http://www.soselectronic.cz/?str=371&artnum=55820 Tento som pouzival a
je za tu cenu podla mna vyborny. Je vraj vodotesny (velmi som to
neskusal), na spodnej strane ma magnet, takze sa da lahko prichytit
kam treba. Potrebuje napajanie 3,3-5V/50mA, lezu z toho klasicke NMEA
data rovno v aj v CMOS urovniach aj RS232. Hlavne nepotrebujete nic
riesit okolo anten a VF, proste pripojite a ide to.

J.S.