Re: 2 žilová prodlužovací šňůra?

Milan Mlynarčík milan.m na centrum.sk
Sobota Květen 28 17:52:28 CEST 2011

Ano, presne ste poukazal na nebezpecenstvo nulovania hlavne pri
dvojvodicovom rozvode. Pre zmensenie tohoto rizika sa zaviedla povinnost
robit aspon nove rozvody trojvodicove, kedy je PEN (ochranny zltozeleny)
pouzity iba na ochranny ucel a k spotrebicu (tu k ziarovke) ide pracovny N
zvlast drotom.
Hlavne v pripade lustra je asi vhodnejsie to (hlavne pri 2-vod.)
nezapojovat. Predpoklad prerazenia izolacie je podstatne mensi nez odlomenie
privodneho (casto hlinikoveho) drotu.

                                Milan  Mlynarčík

----- Original Message -----
From: "APA"

A proč mě napadlo (teoreticky) připojit nulák na kostru lustru? Co
kdyby se náhodou fáze prošoupala a kostra získala tak potenciál?
Prakticky jsem to myslím nepřipojoval, protože to je jen práce navíc.
A jestli je něco chybného v připojení nuláku na kostru, tak proč tedy
zemnící kolíky jsou připojeny na nulák??? :-D