2 žilová prodlužovací šňůra?

Jiri Foldyna jiri.f na avizo.cz
Sobota Květen 28 17:02:26 CEST 2011

Dne 28.5.2011 16:49, APA napsal(a):
> Nutno dodat, ze ve starych domech couhaji ze stropu jenom dva draty.
> Jenze kdyz nema zkousecku a nechce si palit prst, ze...
>
> Podle me postaci zjistit, kde je nulak a ten ukostrit na zelezo svetla
> a fazi napojit na vnitrni kontakt zarovky. Snad to prezijem, ne?

Obávám se, že ne zcela chápete, oč tu běží. Pokud nemáte třívodičové
připojení (tedy ze stropu vám čouhají pouze 2 dráty), pak jen blb
propojí kterýkoli z nich s kostrou lustru. Propojíte jen pracovní
vodiče, protože pokud lustr vyhovuje normám, má kostru oddělenou od
pracovních vodičů izolací. Kostru lustru můžete připojit pouze v
případě, že máte k dispozici ochranný vodič (ten se žlutozelenou izolací).

 > A v novem dome jsem ten nulovaci zneuzil k rozdeleni svetla na 2
 > prepinatelne segmenty.

Promiňte, ale použít ochranný vodič jako pracovní v rodinném domě může
jen nesvéprávný blb. Nikdy nevíte, kdo do toho po vás bude strkat prsty.

JF