zahrievajuci sa transformator

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Pátek Květen 27 14:14:13 CEST 2011

Cim mensi transformator, tym mensia ucinnost.
Jednak na primare a sekundare musi byt vacsi pocet zavitov, cim sa zvysuje odpor vinutia
co u tohto riesenia 230V/230V plati dvojnasobne

j.

From: hw-list-bounces na list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of jan kuba
Sent: Friday, May 27, 2011 1:09 PM
To: HW-news
Subject: Re: zahrievajuci sa transformator

Ja mam spatne zkusenosti s malinkymi zalitymi trafky  0,5W od Tronicu. Neprezijou jedinou blizkou bourku a naprazdno odebiraji ze site cca 1,3W :-(
Na druhe strane naprosto perfektni je stare signalkove trafko 220/24 V ( TAH-2 ) tam je naprazdno odber okolo 0,1-0,3 W Mereno lidlometrem s upravenym rozsahem na 10x mene  takze to take muze trochu lhat. Ale vzhledem k nulovemu otepleni je to jednoznacne...i pri zkratu na vystupu je to snesitelne teple a nic e tomu nestane.
Co je uzasne , mam jeden toroid  230/14,8V 50W  a tam je odber naprazdno tez okolo 0,2W. Pri plne zatezi je jen nepatrne vlazny.
JaKub