zahrievajuci sa transformator

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Květen 27 09:31:47 CEST 2011

> Nechte ho vychladnout, odpojte zatez a nechte ho bezet naprazdno tu
> hodinu. Jestli se zase prehreje tak je to pravdepodobne osizeny navrh,
> trafo bude sotva na 220V a Vy mozna mate v zasuvce 240V a hreje se to
> vlastnim magnetizacnim proudem.

> Jestli to nejaky vyrobce sidi tak zrovna tohle bude prisne tajna informace :-)

Zdravim,
  pokud bude trafo naprazdno studene, hreji draty (vinuti). Pokud bude
trafo naprazdno horke, hreje jadro (magnetizacni ztraty) nebo je v nem
mezizavitovy zkrat (to ale obvykle hreje opravdu hodne, az to skonci
jeho termalni destrukci). V prvnim pripade je trafo v poradku, ale
pretizene (tj. vyrobene na nizsi vykon, nez je pouzivano/uvedeno
vyrobcem). Ve druhem pripade bych trafo neprovozoval vubec a omlatil
vyrobci o hlavu (ale pozor na paragrafy :-) ).
  Zdravi Pavel.