FV panely - konkretni dotazy

RV vicek.radek na cpost.cz
Čtvrtek Květen 26 10:39:17 CEST 2011

Zdravim,

prestoze to vypada, ze je vsude informaci mraky tak bud to co hledam
vsichni vi a je to vsem jasne a nebo se to uspesne tutla.

Kamarad mi nabizi monokrystal FV panel 240W 1700x1000x50mm za cenu cca
10.000Kc. coz je cca 42Kc/W coz mi prijde celkem slusna cena.

Nicmene naprosto tapu v parametrech:

Pmax			240Wp
Max Power Voltage 	30.5V
Max Power Current	8A
Open Circuit Voltage	36.6V
Short-Circuit Current	8.96A
No. of Diode		6

Chapu co tyhle cisla znamenaji, ale netusim jak neco takoveho bude
fungovat v pripade, ze to potrebuju tlacit do 12V baterie. Pokud v tom
regulatoru nebude step-down menic tak podle me ty bezne regulatory co
pouzivaji PWM regulaci jsou na uplne naprd.
Hypoteticky pri plnem osvetleni - pokud je maximalni proud 8.96A do
zkratu tak v pripade, ze PWM pripoji 12V baterii na panel s napetim 36V
(napeti naprazdno) tak napeti se srovna s baterii na 12V a proud vyskoci
na zkratovych cca 9A. Jenze to znamena, ze nabijeci vykon je pouze 108W,
prestoze panel by mohl davat plnej vykon.

Divam se na U/I grafy toho panelu a kolena jsou kolem 24V - vychazi mi z
toho, ze tohle je panel vhodnej spis na systemy s 24V bateriemi.

Mimochodem jak je to s ucinnosti mono a poly FV panelu pri umisteni
horizontalne? Nekde jsem uz zaznamenal, ze pri osvetleni hodne z uhlu
jsou monokrystaly lepsi (a take pri osvetleni difuznim svetlem). To by
byla pomerne dulezita informace vzhledem k tomu, ze jsou polypanely
levnejsi a ucinnost je horsi jen o par procent.

--
Radek Vicek