[OT] Do patku bych zapomel...

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Úterý Květen 24 17:53:25 CEST 2011

> Hi, super! V jinem clanku o tom typu, co vypadá jak brnensky... hodiny, je
> uvedeno, ze je tam 2200 uF/16 a modrá LED. Vylepseny typ... Je az
> neskutecne, kdo a kde to nabizi.
> AZE

Zdravim,
  nasel jsem jeden clanek na netu, hovorici nepokryte o tom, ze jadrem NS je
elektrolyticky kondenzator a funkce tam byla vysvetlovana tim, ze tento
zpusobi "stabilizaci" napeti palubni site, z cehoz nasledne tezi napr. ECU
a hlavne zapalovaci system, v dusledku cehoz je stabilni jiskra a tedy nizsi
spotreba.
  Je mi jasne, ze tohle je blbost, protoze oloveny akumulator, ktery je
schopen nastartovat motor, musi mit tak maly vnitrni odpor a diky sve deskove
konstrukci a tlustym vyvodum i tak malou indukcnost, ze jakakoliv dalsi
"stabilizace" pomoci C je zbytecna. Samozrejme ECU ma svoji vnitrni filtraci,
takze opet nemuze NS nic zlepsit, a pokud bychom uvazovali treba to zapalovaci
trafo/civku, od jejich privodu k cigaretaku je takova delka dratu, ze se
nejaky filtracni efekt NS nemuze vubec projevit.
  Ale alespon nemlzili, ze to vyuziva volnou energii nebo orgon :-).
  Zdravi Pavel