Opet merak z Lidlu

azehw azehw na volny.cz
Úterý Květen 24 15:36:52 CEST 2011

Takž jsem pokus zopakoval, dig. merak z FK a eldynam. laboratorni wattmetr.
Pro kontrolu se zarovkou 100W, odchylka cca 1%. Pak jako zatez starsi PC s
klasickym zdojem ATX bez dalsich ficur a vysledek? Digital 142W, analog
140W.
AZE

----- Original Message -----
From: <jar.mez na centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
Sent: Tuesday, May 24, 2011 2:30 PM
Subject: Re: Opet merak z Lidlu

S klasickymi motory neni problem, je zde jen nejak rozjete U a I, ale pri
konstantni zatezi je i prubeh U,I konstantni a vice mene sinusovy.
U spinanych veci je situlace jina odber je silne nelinearni, jednak ne zde
On/Off prvek v podobe spinacich T, za nimi nejaky tlumici RLC clen z
vstupnich C a tlumivky na vstupu , to cele doplneno nejak resenym
usmernovacim pripadne i PFC clenem.
Toto merit digitalne, levnym merakem, snad ani nejde, drazsim s rychlymi ADC
s vzorkovanim v radu kHz jiz ano. To ovsem nevylucuje, pouziti nejakeho
vtipneho analogoveho integratoru v levnem merici, pouziti kvalitniho
digitalniho integratoru spise nepredpokladam.
Mereni rychle pulsni zateze je problem i pro digitalni elektormery, videl
jsme video na kterem nejaci kutilove demonstrovali energeticky vysavac,
ktery dokazal odebirat energii, kterou neregistroval elektrmer. , respektive
neregistroval vsechnu.
Pokud jsem pochopil tak snimali LED elektromeru, ktera blika podle toho jaky
odber registruje, nasledne jejich spinaci bazmek spinak kratkymi pulzy tak
aby se tyto vesly mezi okamziky kdy elektromer vzorkuje proud.
Vypadalo to celkem verohodne, jako spotrebic meli 3ks PC s odberem cca 500W
a pokud nebyl "vysavac" v provozu elektormer registroval 500W, pokud ho
zapli tak po par desitkach s kdy se zejme ladil posun a mozna i delka pulsu,
spadla registrovana spotreba pod nejakych 60W.
V dalsi etape pripojili topnou spiralu a kalorimetr, cimz prokazali, ze
perpetum mobile je mozne, jelikoz certifikovany elektomer registroval prikon
xWh a certifikovany kalorimetr ukazal vetsi vykon :-)

J.