Re: Jaký 10MHz přesný oscilátor?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Úterý Květen 24 12:29:34 CEST 2011

Tak tak, už si sypu popel na hlavu...

Výstup z odporů by šel použít jedině s usměrněním detektorem a zapisovač by
pak zobrazil průběh vypadající jako dvoucestně usměrněná sinusovka, tzn.
jako když se DSB modulace pustí do AM detektoru.

Tak mě napadá, jestli by pro daný účel nebyl tento průběh nakonec lepší, neb
se vzdálenosti mezi špičatými minimy snáze měří pravítkem:-)

Ale asi je jedno jestli minima, nebo průsečíky s 0.

PH

From: "balu na home" <daniel.valuch na orange.fr>
dovolim si tvrdit ze sucet nestaci. Linearny sucet vytvori signal ktory
bude mat dva frekvencne komponenty velmi blizko seba. Ak by sa pouzil
amplitudovy spiskovy detektor tak by sa dal merat zaznej.
Ak ale pouzijeme dolnopriepustny filter a meranie jednosmernej zlozky
tak musime pouzit nelinearny prvok (zmiesavac), ktory konvertuje
frekvencie minimalne na f1+f2 a f1-f2. Ten druhy signal potom priamo
zaznamenava zapisovac.