Re: Jaký 10MHz přesný oscilátor?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Květen 23 13:02:00 CEST 2011

12,8 MHz nevadí, resp. čím víc tím líp. Nejlepší by bylo něco okolo 1 GHz.

Ale nedovedu si představit, že by TCXO bylo tak stabilní, aby se dala měřit
změna frekvence o 1e-14 (to je 0,1 mikroHz při 10 MHz).

V každém případě jsem zvědav na baluovy grafy, pokud se zas nezamotá papír
:-)

PH

From: "jevem" <jevem na email.cz>
Mno kdyby to nemuselo být 10MHz, ale mohlo to být 12,8MHz, tak v NMT
mobilech Nokia byl takový TCXO. Předpokládám, že by mohl být teplotně
kompenzovaný. Na druhou stranu je to možná 25let stará technologie a tak i
ta stabilita bude asi horší, než jsou výrobcové schopni udělat dnes.

From: "Pavel Hudeček" <edizon na seznam.cz>
Mě šlo také jen o rozdíl, resp. o jeho stabilitu. Navíc se mi přesně tento
typ nejvíc líbil :-)

Horší je, že jsem dnes provedl nějaké podrobnější výpočty a závěr je jasný:
Na původně plánované pokusy by bylo potřeba 1e-14, což je pro normály této
kategorie nedostižné. Šlo by to s cesiovými, ale ty jsou cenově úplně jinde
a model letadýlka je rozhodně neuveze - na některých rovnou píšou, že k
manipulaci jsou potřeba 2 osoby :-)