Korekce frekvence krystalu v hodnikach

jar.mez na centrum.cz jar.mez na centrum.cz
Sobota Květen 21 09:04:07 CEST 2011

Pokud jde o sklo, pod pojmem mineralni sklo se skryva klasicke okeni sklo nebo ciste kremenne sklo, ciskty kremen muzete ocekavat u znackovych mechanickych hodinek mizsi stredni tridy.
Z pohledu mechanicke odolnosti je na tom kremen o fous lepe nez klasicke sklo, ale u obou plati drive nebo pozdeji si na takovemto skle poridite vice ci mene vrypu.
Tvrdist takoveho skla se pohybuje v rozsahu 5.5-7
Lepsi variantou je safirove sklo, coz je sinteticky safir, jinak receno korund Al2O3, s tvrdosti 9. Ciste teoreticky tento material lze poskrabat pouze diamanten a korundem, prakticky je i toto sklo poskrabatelne, ale pravdepodobnost je radove nizsi. Teoreticky je toto sklo nachylnejsi na prasknuti pri padu, ale zadne dramo.
Kuže, pod pojmem vodeodolna kuze se povetsinou skryva fakt, ze jde o kuzi syntetickiu, tedy nejde o kuzi :-)
Kazdy asi mame jine predstavy o kvalite, ale v zasade palti, pokud chcete kozeny pasek s kterym se budete moci 2hodiny pohybovat v rybnice (ceskem) a  chcete, aby neco vydrzel a porad vypadal, zapomente na to, ze neco takoveho dostanete s hodinkami v radu 5000Kc. Aby pasek podobne zachazeni vydrzel alespon nejakou dobu musi jit jak z hlediska materialu tak provedeni a zpracovani o kvalitu, trivrstva sendvicova konstrukce musi byt zakladem, jinak pasek pri vysychani popraska. Nicmene i ta nejkvalitnejsi produkce snese podobne zachazeni pouze omezenou dobu a pasek se musi menit casteji nez strojek. Pro sportovni hodinky, je lesi volbou kovovy pasek, ale pokud trvate na kuzi, mohu doporucit vyrobky nelecke manufaktury http://di-modell.com/, ceny 500 az 2500 za pasek.
Presnsot baterka, nevidim jediny důvod proc by se presnost hodin mela vymenou baterek menit, na rozdil od zivotnsoti baterie, bohuzel sehnat v CR baterii, ktera by svou kvalitou odpovidala kvalite puvodni baterie (mysleno u kvalitnich hodinek) je skoro nemozne.
KET pravdepodobne KEy Tick

J.