OT: Antistatická ochrana [Was: Re: Korekce frekvence krystalu v hodnikach]

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Květen 20 20:30:52 CEST 2011

> Ja kvôli tomuto kategoricky odmietam používanie tzv. uzemňovacích náramkov
> pri práci s obvodmi MOS. Myslím tie, čo nemajú v sérii rezistor. Je to
> perfektná pasca, ak si to neodpojíte a náhodou sa nešikovne dotknete živého
> vodiča sieťového prívodu. P. B.

Zdravím,
  tak to mi zase připomnělo, jak jsme byli v Siemensu na školení na telco
technologii a před vstupem do laborky jsme se museli přezout do "probíjecích"
bot (a podlaha tam byla pokryta vodivým linem). Přezutí a přizemnění člověka
bylo testováno velmi jednoduše - ve dveřích byla normálně vypadající kovová
klika a pokud nebyl člověk správně přizemněn, dveře se jevily jako zamčené -
klika šla sice stisknout, ale dveře se neotevřely. Při správném přizemnění
bylo zřetelné, že krátce po přiložení ruky na kliku v zámku cosi cvaklo a
klika pak zabrala. Zajímavé bylo, že v okolí nebylo nic, čeho by se dalo
chytit třeba druhou rukou a tím simulovat uzemnění. Pochopitelně, když to
jeden otevřel, další se mohl vetřít i bez přezutí, ale tady šlo spíše o to,
aby se nezapomínalo a když už by někdo viděl, že druhý se přezouvá, asi by se
přezul taky... Ty boty měly podrážku z černé vodivé gumy a nášlapná plocha byla
prošpikovaná takovými plochými kovovými cvočky (při chůzi nebyly cítit).
  Zdraví Pavel.