Korekce frekvence krystalu v hodnikach

Pátek Květen 20 19:42:04 CEST 2011

2011/5/20 Pavel Hudeček <edizon na seznam.cz>:
> Moje první vodotěsné hodinky byly plastové a umřely, když mi v rozvaděči
> sjel šroubovák a zkratoval fáze. Od té doby preferuji kovové provedení:-)
> DCF je naopak zárukou, že se dovnitř něco dostane. Navíc bych se bál, že tam
> bude riziko větší, co když se třeba trafo v měniči, ve kterém se zrovna
> vrtám a je centimetr od hodinek, trefí do 77,5 kHz?

Když se vrtám v rozvaděči, tak si sundám kovový hodinky, prstýnky,
náramky a další věci z rukou - v rámci bezpečnosti práce. Je to
nakonec lepší i při manuální práci, to hlavně ty prstýnky, ty už maj
na svědomí pár utrženejch prstů od stojanový vrtačky. Například.

Z hlediska úrazu elektrickým proudem je zlatej prstýnek nebo kovovej
náramek smrtelně nebezpečnej, ono když se dotknete něčeho živýho jen
holou kůží, dostanete mnohem menší ránu (protékající proud je menší
díky přechodovýmu odporu) než když se dotknete třeba tím zlatým
prstýnkem - ten totiž má přechodovej odpor řádově menší než kůže (proč
se dělají různé konektory a kontakty relé zlacené?) a spojení prstýnek
- prst je skoro dokonalé, větší styčná plocha a navíc se prst pod ním
potí.

Pavel Kadečka