Re: Korekce frekvence krystalu v hodnikach

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pátek Květen 20 19:00:57 CEST 2011

K nějakému takovému doladění dotaz směřoval.

Moje první vodotěsné hodinky byly plastové a umřely, když mi v rozvaděči sjel šroubovák a zkratoval fáze. Od té doby preferuji kovové provedení:-) DCF je naopak zárukou, že se dovnitř něco dostane. Navíc bych se bál, že tam bude riziko větší, co když se třeba trafo v měniči, ve kterém se zrovna vrtám a je centimetr od hodinek, trefí do 77,5 kHz?

Dlužno dodat, že druhé byly taky plastové, ale měly štěstí a dožily se tohoto roku, kdy po skoro 10 letech začal upadávat řemínek. Prvních asi 5 let dokonce vypadaly jako kovové, teprve potom jsem si při čištění všiml, že tomu tak není - světlá skvrnka se čištěním zvětšovala:-) Ode dne, kdy jsem si uvědomil, že pracné čištění lze nahradit tím, že si je nesundám ani při koupání, pokovení rychle zmizelo... Kromě tohoto kosmetického problému, zpožďování a anglosaského formátu datumu se dá říci, že jsem s nimi byl velmi spokojen. Přežily i záměrné šlapání a dupání několika lidmi, v rámci sázky, že když mají vydržet 1 MPa, tak rozšlápnout nepůjdou:-) (Timex Atlantis 100, za asi 1200 Kč).

Nové hodinky jsou tentokrát opravdu kovové a je to asi první značkový výrobek v mém životě, kdy příjemná překvapení převažují nad nepříjemnými:
- Číslice jsou zářivé a kontrastní jako na fotkách u prodejců jen při profesionálním nasvícení
- Nebyl k nim žádný návod
- Uvnitř nálepka ROHS (to mě mírně děsí)
+ Přestože jsou vodotěsné na 0,5 MPa, tlačítka jdou mačkat lehce (za velkými hmatníky následuje zúžený těsněný průchod)
+ Přestože jdou mačkat lehce, nedochází k náhodným změnám nastavení
+ Mají o něco více funkcí, než uvádí většina prodejců a i ty uvedené jsou sofistikovanější, než jsem čekal.
+ Dá se zapnout český formát datumu (v to jsem už nedoufal, měly naposled digitálky od veksláka z 80. let)
+ Uvnitř je spousta místa (cca 28x20x5 mm) takže kdybych se rozhodl tam dát vlastní DPS třeba s ATmega8, jestli se ROHS projeví na životnosti originálu...
(Quiksilver Random M029-BLK za 2500 Kč)

PH