Korekce frekvence krystalu v hodnikach

Pavel Troller patrol na sinus.cz
Pátek Květen 20 17:43:41 CEST 2011

Zdravím,
  a mně to nedá nevzpomenout si na dárek od mé nastávající, ruské elektronické
hodinky značky, kterou si již nepamatuji (nebylo to nic, co se prodávalo tehdy
u nás). Byly to jediné digitálky, které jsem za život potkal, které měly
softwarovou korekci chodu. Nastavovala se velmi jednoduše - nastavili jste
čas např. podle rádia a zároveň jste zapnuli příznak kalibrace. Třeba za týden
jste nastavili opět čas dle rádia co nejpřesněji, hodinky si vypočítaly svoji
odchylku (u nezkalibrovaných dělala třeba i 2 minuty), zavedly si korekci a od
té doby šly jako atomové :-) (odchylka za měsíc v řádu sekund). Na rozdíl od
zde často probíraného vtipu s dvěma taškami baterek měly celkem úplně
standardní spotřebu jako každé jiné (výměna baterie tak jednou za rok až dva).
Bohužel nevydržely dlouho, protože se opotřebovala povrchová úprava kovu
pouzdra a vlastní kov byl rozežírán potem, nechával na ruce černé fleky a
vznikaly v něm krátery, tak jsem je přestal nosit a jiné už nezačal (už jsem
měl vždy s sebou mobil nebo jiný časoměrný prostředek).
  Zdraví Pavel